Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü





 

Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü’nün temel amacı gerekli bilgi ve becerilerle donatılmış, uluslararası alanda rekabet edebilecek genç yönetici şefler yetiştirmektir. Bölümün diğer bir amacı da zengin Türk mutfak kültürünün akademik bir ortamda korunmasını sağlamak ve bu kültürü uluslararası alanda tanıtmaktır.

Lisans programı süresince öğrencilere restoran, yiyecek-içecek yönetimi, yemek pişirme teknikleri ve sanat-kültür konularında eğitim verilmektedir. Klasik yemek pişirme teknikleri, Fransız, Türk, Osmanlı, Akdeniz, Uzakdoğu mutfakları ve Modern mutfak teknikleri uygulamalı olarak verilmektedir. Pastacılık sanatı, çikolata hazırlama teknikleri, şarapçılığa giriş gibi diğer pratik derslerin yanında öğrenciler sanat tarihi, dünya mutfak kültürü, yemek tarihi gibi teorik derslerle mutfak sanatı ve kültürünü değişik perspektiflerle derinlemesine uygulamalı ve teorik olarak inceleyeceklerdir. Aşçılığın bir sanat iddiası olduğunu taşıyan programda temel sanat eğitimi, resim, heykel gibi alanlarda da öğrencilere eğitim verilecektir. Bir yönetici şefin, bütün bunların ötesinde toplumsal konumu bakımından kültürlü bir kişi olması gerektiğinden programda müzik, felsefe ve görgü kuralları gibi derslerde bulunmaktadır.

Turizm sektörü konaklama, yiyecek ve içecek, seyahat ve ulaştırma alt sektörlerinden oluşan, dinamik ve gelişen bir sektördür. Kişilerin beslenme ihtiyaçlarının karşılanmasına dönük faaliyetlerde bulunan değişik tür ve yapıdaki işletmelerin tamamını kapsayan yiyecek ve içecek alt sektörü de son yıllarda gerek ulusal gerekse uluslararası düzeylerde büyük gelişmeler göstermektedir. Yiyecek-içecek endüstrisinin, her geçen gün büyümesi ve kârlılığın yüksek olması bu alana yatırım yapan kişilerin artmasına ve dolayısıyla rekabet koşullarının yoğunlaşmasına neden olmuştur. Bu bağlamda, ulusal ve uluslararası pazarlarda faaliyette bulunan yiyecek-içecek işletmelerinin ürettikleri mal ve hizmetlere olan tüketici taleplerindeki artış hem ülke ekonomisine hem de bu hizmet endüstrisinin büyümesine katkıda bulunacaktır. Ancak, helal yiyecek ve içecek hizmeti üreten işletmeler ulusal ve uluslararası pazarlarda mal ve hizmetlerini sunma girişiminde bulunurken bir takım sorunlarla karşılaşmaktadırlar. Bu sorunların en önemlisi, kalifiye eleman sayısının yeterli düzeyde olmamasıdır. Bu nedenle, yiyecek ve içecek alt sektöründe öngörülen kalifiye yiyecek ve içecek üretim personeli açığını kapatmak ve kaliteli hizmet üretimini sağlamak için Gastronomi ve Mutfak Programı uygulamalı mutfak, restoran, bar ve ziyafet salonu ile öğrencileri sektöre hazırlar.

Bölgede turizm sektörüne ve dolayısıyla Türkiye ekonomisine katkıda bulunmayı amaç edinen Gastronomi ve Mutfak programımızın hedefi, Yiyecek ve İçecek sektöründe gerekli olan kalifiye eleman ihtiyacını karşılamaya katkıda bulunmaktır. Üniversitemizin Didim yerleşkesinin mutfak imkanları da göz önünde bulundurularak hazırlanan program uygulamaya dönük olup, bölümümüzden mezun olan öğrencilerimizin değişik sektörlerde faaliyet gösteren kurumların mutfaklarında çalışırlar, bir yiyecek içecek işletmesini açabilecek veya yönetebilecek düzeyde yetiştirilmesi amaç edinilmiştir. Bölümün temel amacı gerekli bilgi ve becerilerle donatılmış, uluslararası alanda rekabet edebilecek genç şefler yetiştirmek olmakla birlikte, diğer önemli bir amacı da zengin Türk mutfak kültürünün akademik bir ortamda korunmasını sağlamak ve bu kültürü uluslararası alanda tanıtmaktır. Bu amaçla; gerek çeşitli üniversitelerin turizm programları, gerekse bu alanda değişik ülkelerin turizm tecrübesi de göz önünde bulundurularak ders programı hazırlanmıştır. Bölgemizin yapısı da dikkate alınarak öğrencilerimizin Dünya mutfaklarını daha yakından tanıyabilmeleri ve tanıtabilmeleri için dersler ilave edilmiştir. Ön Lisans programı süresince öğrencilere restoran, yiyecek-içecek yönetimi, yemek pişirme teknikleri ve sanat-kültür konularında eğitim verilecektir. Yiyecek-içecek yönetimi ve yemek pişirme teknikleri teorik ve uygulamalı dersler olarak hazırlanmıştır. Klasik yemek pişirme teknikleri, Fransız, Türk, Akdeniz mutfakları ve Modern mutfak teknikleri uygulamalı olarak verilecektir. Pastacılık sanatı, şarapçılığa giriş gibi diğer pratik derslerin yanında öğrenciler dünya mutfak kültürü, yemek tarihi gibi teorik derslerle mutfak sanatı ve kültürünü değişik perspektiflerle derinlemesine uygulamalı ve teorik olarak incelenmektedir. Bir yönetici şefin, bütün bunların ötesinde toplumsal konumu bakımından kültürlü bir kişi olması gerektiğinden programda görgü kuralları gibi derslerde bulunmaktadır.

Dünya helal yemek sertifikası ve helal pişirme tekniklerine sahip firmalar.

Etiketler: , ,
Facebook Profilinde Paylaş Twitter'da Paylaş
null
Özel Arama

Eğer yazıyı beğendiyseniz ya da ekleyecekleriniz varsa, lütfen yorumunuz yazın veya RSS aboneliği ile yeni yazılardan anında haberdar olun.

Yorumlar

ben turızm otelcılık lısesı mutfak mezunuyum bu bolumede ısteyerek gırdım bu snee gazıyı kazandım ve gıdejem ıns hem bu meslege zor dıyenler aylık maasınızı cebınıze koyunca kılo werırsınız ıs ımkankınımı gozunuz kapalı hawada kapılırısnız bu alanı kotuleyen hakan arkadasım gıtmeseydın madem ıcınde oljak once

benım yorumlarım nasıl sılınebılır acaba???

Merhaba arkadaşlar ben arel üniversitesi Aşçılık bölümü öğrencisiyim. bu sene 2. senem olacak bölüm gayet eğlenceli ve güzel isteyen arkadaşların hiç teleddütsüz tercih etmelerini tavsiye ederim. ve bu bölüm de 4 yıllık yok. Aşçılık sadce MYO olarak 2 yıl.

gastronomi nasıl para kazanır?

merhabalar,
bende bu bölümü Gazi üniversitesinde okumak istiyorm.ancak pek fzla bilgi edinemedim netten vs..Devlet üniversti istedgm icin Gazi üniversitesinde okuyan arkadaslar bilgi verirlerse sevınrım.

mrb ben gastronomi okumak istıyorum ama en az 2 dil bilme şartı varmış doğrumu bu??bana acil cevap yazarsanız memnun olurum şimdide teşekkürler..

merhaba arkadaşlar ben kız meslek lisesi son sınıf öğrencisiyim.Bu sene sınava gireceğim ama yiyecek içecek hizmetleri alanında okuyorum acaba bu bölüme 2 yıllık önlisans la geçiş yapabilirmiym.şimdiden teşekkürler.

iyi günler ben bu sene üniversite sınavına giricem eşit ağırlık okuyorum ama gastronomi ve mutfak sanatları istiyorum gazide olduğunu duydum ve sanırım sözel puanıyla alıyor ben bu bölüme girmekte sıkıntı çekermiyim yetenek sınavları nasıl yapılıyor ve kaç puanla giriyoruz bilgilendirirseniz sevinirim eğer gazide bu bölümü okuyan birisi varsa bana ulaşabilirmi msn: merve.ydn@hotmail.com teşekkürler

mrb bend bu sene üniverst sınavn grcm ama eşitağırlk öğrencsym ve gastronomiy çok istyrm acaba ygs den öğrenci alıyomu bu konuda beni bilgilendirirsenz çk memnun ulrm şimdiden tşk

yeditepe de bu bölüme burslu nasıl girebilirim?acil cwp bekliyorumm simiden teşekkürler

arkadaşlar devlet üniversitesi olarak aydın-didim adnan menderes ünide 2 yıllık olarak var ve balıkesir üniversitesinde 4 yıllık var ama balıkesirde şuan öğrenci alımı yok ama belki seneye alım olabilir bunun için bilgi alırsanız iyi olur..

ya yorum yazmıcam yazmıcam dedim ama bi okumanızda fayda gördum bunu arkadaslar ;

Ben And.Turizm Otelcilik ögrencisiyim devlet ünv. varmı ?
-Evet var
Hangi üniversiteler ?
-Gazi Üniversitesi 385 puanla başlıyor. Nevşehir üniversitesi 375le baslıyor
Seçim Türü ?
-YGS 4 her iki üniversitede de aynı türdür
Kontejyan?
– 25-40 arası değişiyor
Öğrenim Süresi ?
-4 yıllıktır zaten Fakülte yazıyor 🙂
benden bu kadar benim 5 yıllık araştırmalarıma göre Turizm Otelcilik Ögretmenligide Bu bölumun içinde İlgilenenlere duyurulur herkeze Bol Şans 🙂

gastronomi istiyorum hangi üniversitelerde varrrr

ya bende gıda okuyorum ama güzel sanatlar sınavına grmek ısdıyrımm ben güzel sanatların yetenek sınavından korkarken bıde gastrnomıde yetenk cıkardınız bu ne alak yha:S????

ben meslek lisesinde okuyorum yiyecek icecek bölümde okuyorumama gasronomi mutfak sanatı bölümü okumak istiyorum .ankarada bu bölümü okuyorsa yetenek sınavıla ilgili nasıl olacagı hakkında bilgi versin

ama gasronomi mutfak sanatı istiyorum yetenek sınavıla ilgi bilgi vermisiniz acaba

arkadaşlar bilginize bu bölüm sadece turizm bölümlerinden mezun olan tuizm meslek liseli çıkışlı öğrencileri alıyor .tercihde kocaman M.T.O.K yazıyor körmüsünüz alan dışı ve düz lise ve mezunlardan tercih almıyor.

selam ben anadolu meslek lisesi elektrik elektronik bölümü mezunuyum geçen sene mf puanım iyidi ama tercih yapmadım çünkü yemek yapmayı çok çok seviyorum bu sene ts den hazırlandım ve gastronomi istiyorum ama bi sorum olucak ts1 sınavı hariç mtoklar var ve gastronmi ygs4le alıyo bu mtokları sadece meslek lisesinde gıda üzerine okuyanlar mı tercih ediyo?cevap yazarsanız sevinirim herkese şimdiden başarılar

selam herkese benim bi sorum olucak ben anadolu meslek lisesi elektrik elektronik bölümü mezunuyum fakat gastronomi istiyorum bu bölümün ygs4 puanıyla olanıda var ts puanıylada ts puanıyla herkes tercih edebiliyo fakat ygs4 sadece gıda üzerine bölüm okumuş meslek lisesiler için mi bizde ikinci sınava girmeden mtoklara yani ygs4 puanuyla tercih yapabiliyo muyuz?cevaplarsanız sevinirim.herkese şimdiden teşekkürler ve başarılar:)

selam arkadaşlar ben yasemin istanbul gebze fatih devlet hastahanesinde proje sorumlusu olarak çalışmaktayım.Hastahanemizde çalışacak aşçı ve aşçı yardımcılarını aramaktayız ilgililerin bana meil atarak ulaşmalarını tercih ederim. meil adresim yaseminarduc@hotmail.com.

kafam çok karışık gastronomi ve radyo sin. ve tv bölümleri arasında gidip gidip geliyorum gelecekte bu iki bölümden hangisinin iş garantisi daha fazla biri bana yardımcı olursa sevinirim..bu arada sözel öğrencisiyim ve yemek yapmaya bayılyorum elimde yatkındır:)

bende gastronomi istiyorum fakat meslek lisesi degilim okan da oldugunu ve bazı devlet ünilerınde oldugunu bılıyorum fakat gazi antep ünv. bu bölümün bilgileri yok. halbu ki gastronomi bu okulda var… detaylı bu bölüm hakkında konuşmak istiyorum.. ilgisi olanlara duyrulur 😀

slm millet ya bende gastronomi bölümünü istiyorum da ama pek bilgim yok biri bana yardım etse çok güzl olack…. birkan_kesksorzer_36@hotmail.com bana burdan ulaşabilirsinizz…

bu bölümü istiyrm ama yeterli bilgi elde edemedim özel yetenek sınavı yazıyor yorumlarda biraz açarsanız bu konuyu sevırırm.

slm arkadaşlar ben antalyadan deniz.. lise son sınıftayım bende gastronomi bölümünü okumak istiyorum. lefke avrupa üniv.de okuyan arkadaşlardan yardım alabilir miyim. bu bölümü bitirdikten sonra iş imkanları nasıl iyi mi ltfn yardımcı olun şimdiden teşekkürler.. herkese bol şenslar =)

mrb. arkadaslar yha bn meslek lisesinde lise3 ögrencisiyim yiyecek icecek hizmetleri alanında okuyorum elim yemege cok yatkın daha cok pasta ve süslemelere yatkın her nese ben gastronomi istiyorum ama yeterli bilgim yok bu bölümle alakalı hangi dev. ünv. var bu bölüm nasıl dersler görülüyo taban tavan puanları nedir bu konuda bilgisi olan bana yardımcı olursa sevinirim tesekkür ederim.d.d.d

bu meslek düz lise çıkışlılar için geçerli mi? bu konu hakkında kesin bilgisi olan varsa açıklayabilir mi? yoksa kulaktan dolma bilgiler çoğu zaman yanlış ve yanıltıcı oluyor…bu bölümü okuyan ya da tam bilgisi olan biri varsa tam anlamıyla açıklarsa çok makbule geçecek.Özel yetenek felan diyorlar bu nasıl oluyor düz lise çıkışlılar burayı tercih ederlerse nasıl olur farklı bir durum olur mu yoksa diğerleri gibi lise çıkışlılar da bu bölümü seçebilir ler mi?Bu konuyu lütfen art niyet gözetmeyen kişiler cevaplasın bazı durumlar da yanıltmak gibi bir durum oluyor…

Merhaba ben sözel bölümü okuyorum Lise son sınıf öğrencisiyim bu yıl kazanamadım düz lise okuyorum yetenek sınavından geçeceğim kessin çünkü resimlerim ve hayal gücüm çok iyi.Aşçılıkla ilgili ayrıntılar okuduğumda zaten beni anlattığı için bu mesleği tercih ediyorum misal: Titizlik,yaratıcılık,yemek yapma zevki hepsi bu yüzden istiyorum lakin,Okan Üniversitesi baaya el yakıyor Kıbrıs Lefke Üniversitesini istiyorum fakat sadece Meslek okulumu alınıyoru yoksa ikiside aynı düzeyde mi birde Kıbrıs Lefke Üniversitesi’nin puanlarını söyleseniz çok ihtiyacım var şimdiden teşekkürler…

mrb. ben ayşe gastronomi okumak istiyorum fakat okuduktan sonra nere neiş yapıcamı bilmiyorum. çıkmazdayım 🙁 gastronomi okuyanbirileri bana yardımcı olabilir mi 🙁

“Sağlık ve Yemek” sektörü insan yaşamıyla paralel olarak varlığını sürdürecektir arkadaşlar.. Geleceği olan bir bölüm mü buradan zaten cevabı çıkarmış oluyoruz. Geçmişi de vardı şimdiki zamanda da var gelecekte de var olacaktır. Bu nedenle bu bölümde okudugum için pişman olmayı düşünmüyorum, hayatımda yaptıgım en iyi şeylerden biri, tüm tercihlerimi yapan amcamın son anda Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü’nü eklemesine razı olmamdır..Bunu bu bölümle tanışmaya başladığım andan itibaren anlamaktaydım, giderek daha iyi anlıyorum. Seneye bölümümüze gelmeyi isteyenlere de yardımcı olmaya çalışırım.Bizler Gaziantep Üniversitesi/Güzel Sanatlar Fakültesi/Gastronomi ve Mutfak Sanatları öğrencileri olarak okulumuzda alanımızla ilgili pek çok ders görmekteyiz. Bilgi edinmek isteyen arkadaşlar ulaşabilirler. sila439@gmail.com

ben meslek lisesi yiyecek içecek hizmetleri son sınıf öğrencisiyim gastronomi okumak isitiyorum ama puanlar ve üniversiteleri hakkında az bir bilgiye sahibim illa özele mi gitmek lazım yani iyi bir eğitim için ben şahsen üniversiteden sonra MSA özel eğitim almayı düşünüyorum…

Bildiğim kadarıyla ygs-6 puanı ile alıyor yani sözel-tm-sayısal diye bir ayrtım söz konusu değil ayrıca mümkünse ingilizceniz bence iyi olmalı çünkü genellikle dersler ingilizce olrak veriliyor ama ingilizce olyınıda hazırlık ile halledebilirsiniz.Yeditepe Üniversitesinde 4 yıllık bölümü var

arkadaşlar ben meslek lisesi aşçılık mezunuyum.4 yıllık gastronomi yazıcam devlet okulunda.merak ettiğim şey devlet okulları özel yetenek sınavıylamı alıyor.bu konuda bilgisi olan varsa lütfen mail adresime yazsın manavkara@gmail.com

arkdaşlar ben bu bölümü okuyan bir öğrenciyim açıkcası size hiç tavsiye etmem,ztn bnde başka bir bölümle devam etmeyi düşünüyorum,öyle görüldüğü kadar zevkli bir bölüm değil.ben gazide okuyorum,fakat ileriye yönelik hiç bi hedefimin olmadığını söyleyebilirim.çünkü bu bölümden emin değilim.

tuğba yanlış biliosun ygs 4 ile alıyo gazi, nevşehir ve gaziantep te 4 yıllık eğitim veren bi bölüm ben anadolu otelcilik mezunuyum ama hala karar veremedim bu bölümü tercihlerimin arasına almalımıyım.s

bende bu sene gastronomi seçmek istiyorum kesin meslek olduğu için ve iş imkanının da çok olması da var tabi.araştırdım özel üni.hariç sadece 4 üni. var gastronomi 4 yıllık.ben anadolu lisesi mezunuyum ve ts1 den tercih yapıcam tabi ankara gazi üni. düşünüyorum.nevşehir,gaziantep,çanakkalede de açıldı bu sene buradaki arkadaşları bilgilendirmek istedim.inş.ankara olur sıralamam gayet iyi aslında kesin oraya gitmem ama nedense yerleştiniz yazısını görmeden rahat edemiyorum.neys herkese iyi günler umarım herkes istediği şehre ve bölüme yeleşir.hoş çakalın..

arkadaşlar gastronomi güzel sanatlar ve turizm fakültesi olarak ikiye ayrılıyor.bana sorarsanız bayanlar için güzel sanatlar okumak daha avantajlı.yeditepenin tam burslusunu deneyin derim.olmadı gaziantepi ilk olarak tercih edin bayanlar olarak.erkek arkadaslar için ayrım sözkonusu değil ama..lys ts1 puanından alanda var ygs den alanda..arastırıp yazın.sorularınız olursa yine yazın cewaplarım.

arkadaşlar herkes yetenek sınavından bahsetmşş ama ben böyle birşey duymadm bnde yiyecek içecek hizmetleri blmndeymm eger ytntk snavı olsaydı tercih klavuzunda bahsetmesi geerekirdi çünkü yetenekle alan üni.lerde t.kılavuzunda bahsediyorr.ama gastronomide böyle bşiy ykk

benım ts1 puanım gazi üni. gastronomıyı rahat tutuyor ama yazıp yazmama konusunda kararsızım okuyan bırı yok mu bu bolumu anlatabılıcek olan?

ben sağlık meslek lisesinden mezunum ve gastronomi okumak istiyorum türkiyede gazi üniverstesinde var ve araştırdım ilk girdiğinde beceri sınavına almıyorlarmış konu hakkında tam olarak bilgide bulamadım eğer beni bilgilendirirseniz sevinirim

ygs 6 la almıyor. ygs 4 le alıyor ama bu meslek lisesinde gıda üzerine okuyanlar için m.t.o k yani. eğer meslekte okumuyorsan ts 1 puanına bakılıyor.. gaziantep universitesi 340 taban puanı. nevsehir 368 le. gazi de 386 yla almakta biraz araştırma yaparsanız bu bilgilerin hepsine ulaşmanız mümkün.

gazi unuverstesının gastıronımı bolumunun kontanjan sayısını ılen wrmı arkadlar bnı bılgılendırırmısınz

Bir arkadaş aşçılık için üst düzey nitelemesinde bulunmus. Gitgide komik oluyoruz.:) Gidin bu sektörde çalışanlara sorun bakalım aşçılık üst düzey miymiş. Mutfak Şefliği bile orta düzey yönetici konumunda sayılıyor.(Fransız Mutfak Hiyerarşisi Sisteminde de dahil.) Türkiye’de aşçı ve kısım şefi olarak çalışan insanların coğu kendini “amele” diye tanımlıyor kimi gördüysem öyle diyorlar. Bu sektörde henüz prestij yok.Ha bu demek midir ki hiç umut yok , hayır efendim yeni yetişen arkadaslar 4 yıllık mezunlar neler bildiğinizi ve yapabildiğinizi gösterdikçe insanların da perspektifi değişecektir. Müdürler gözümün önünde mutfaga girip çıkıp bütün aşçılara ve şeflere her türlü ağır hakaretler edip aşağılamaktadır. Bizzat şahit oldum. Entel dantel göründüğüne bakmayın bu sektör özellikle bayanları yutar. Tercih edecek dostlar için yazdım bunu. Kendinizi zorlayın 1 yıl daha çalışın güzel bir bölüm kazanın. En azından önümüzdeki 10 yıl boyunca Türkiye’deki profesyonel mutfaklarda kalıp aynı olacaktır tahminimce.Alaylılar emekli olduklarında birçok şey değişecek. Mektepliler istenmiyor. Çünkü master chefler, mutfakşefleri ALAYLI olup, çalışma saatleri ve koşulları konusunda sırf koltuklarını kaybetmemek için bile üstlerine fikirlerini söylememektedirler. Aşçılar 24 saatlik günlerinin 12 saatini mutfak 2 saatini de işe gidip gelirken yolda kaybetmektedirler. Alaylı şefler ve aşçılar da seslerini çıkarmamaktadırlar. Devletin müfettişleri teftişe gidecekleri zaman otele önceden haber veriyorlar Danışıklı dövüş var her yerde. Kendinizi yormayın diye söylüyorum. Bilgilerinize.

ben gastronomi ve mutfak sanatları bölümünü çok istiyorum ama yiyecek içeçcek bölümünden mezun deilim bişiy fark edermi benim bu okula ğiriş yapabilmem için 🙁 ?????

Yorum Yazın

(gerekli)

(gerekli)