Bu programda günümüzde önemi gitgide artan firma,hane ve kişilerin güvenliklerine yönelik eğitimli elemanların yetiştirilmesi amaçlanmıştır.
KOU. Hereke Ö.İ.UZUNYOL MYO Türkiye’de ilk olarak 2003-2004 eğitim-öğretim yılında hizmete başlamıştır.
Özel Güvenlik Programında İnsan hakları ve hukukun üstünlüğü ilkesine bağlı olarak özel güvenlik elemanlarının yetiştirilmesi amaçlanmaktadır, Öğrencilere İnsanlarla görevi sırasında etkili iletişim kurmayı sağlayabilen , Ateşli silah bulunduracak veya taşıyacaksa bunun hukuki koşullarını, silah mekaniği ve atış becerisini, Kişi koruyacaklarsa ilke ve yöntemleri gibi konular öğretilmektedir.
2003-2004 eğitim yılında öğretime başlayan ve bu konuda eğitim veren başka bir resmi kurumun bulunmaması, bu programın ülke çapında tanınmasını sağlamıştır. Ülkemizde özel güvenlik elemanı olarak yaklaşık 150 bin civarında çalışan bulunmaktadır. Bu konuda hizmet veren yaklaşık 4 bin şirketin bulunması programı ilgi odağı haline getirmiştir. Bu programı açarken GÜSOD (Güvenlik, Gözetim ve Organizasyon Derneği), programın oluşmasına tam destek vermiştir. GÜSOD ile eğitimde işbirliği protokolü imzalanarak teknik derslere destek, laboratuar kurulması, öğrencilerin staj ve işe yerleştirilmeleri, ayrıca ortak bilimsel araştırmalar yapılması konusunda görüş birliğine varılmıştır. Ayrıca bu programa Kocaeli Emniyet Müdürlüğü de teknik destek vermektedir. Bu programda temel hukuk. Toplum psikolojisi, sosyoloji, silah bilgisi, yakın savunma teknikleri, güvenlik sistemleri, özel güvenlik kanunu gibi dersler verilmektedir.
| ÜNİVERSİTE | FAKÜLTE | BÖLÜM | PUAN TÜRÜ | KONT | 2004 PUAN | 2005 PUAN | 2006 PUAN | 2007 PUAN | METEB | ŞEHİR |
| ULUDAĞ ÜN. | SOSYAL BİLİMLER M.Y.O. | ÖZELGÜVENLİK ve KORUMA (TABLO-3B) | EA-1 | 30 | YENİ | 248,426 | 252,612 | BURSA | BURSA | |
| MEHMET AKİF ERSOY ÜN. | M.Y.O. | ÖZEL GÜVENLİK ve KORUMA (TABLO-3B) | EA-1 | 50 | YENİ | 241,292 | BURDUR | BURDUR |
Ocak 19th, 2009 at 04:28
merhabahar öncelikle yukarıdaki bilgilere katıldıgımı söylemek istiyorum.Bende kocaeli hereke de bulunan özel güvenlik bölümünde 2. sınıfında okumaktayım.çok yeni bi sektör fakat gelişmekte ve her geçen gün büyümekte olan bi sektör.Gelecegin altın sektörü bence.şuan bu sektörde 150 -200 bin çalışan var ve bu sayının ileride 800 – 1000 kişi olacagını tamin ediyorum.okuldaki derslerimize gelince polis lere verilen dersten hiç farkı yok diyebiliriz.derslerimize kocaeli nin körfez ilçesinin emniyet müdürü,emniyet amiri,emekli binbaşı saygıdeger Gazi Uçkun hocamız ve birçok degerli hocamız girmektedir.Biz bölümümüzde bi güvenlikçi olarak degil, yönetici olarak yetiştiriliyoruz.bizim sektörüzün tek sılıntısı devletimizin bizi tam olarak tanımaması ve 15 günlük yani(90)saatlik sertifikalı kişilerle bizi 5188 nolu kanun önünde eşit tutmasıdır.Bu arada Gazi hocamız sayesinde güvenlik federasyon başkanı sayın BÜLENT PERUT ve yöneticilerle okulumuzda görüşme imkanı bulduk.Bize bu imkanı saglıyan Gazi uçkun hocamıza çok teşekkür ederiz.
Şubat 7th, 2009 at 13:28
öncelikle böyle bir paylasımda bulundugunuz için tşk edrim…ben özel güvenlik ve koruma bölümünde acık ogretim önlisans programında 1 sınıftayım (2 yıllık) 15 günde alınan sertifikalı diger arkadaslara karsı iş bulmada avantıjımız yukek diyebilirmiyiz..bazı cevremizdekiler bosa yazıldıklarımızı bazılarıda gelecegi olan bir meslek olarakta görmekte…acaba bu blm de okuyan baska yada bıtemıs hayata atılmıs ark.ve abılrımden cvp almak ıstıyorum..sımdıden tsk edrim..
Mart 16th, 2009 at 08:26
arkadaşlar ben bişi sormak istiyorum özel güvenlik ve koruma bölümü marmara bölgesinde başka hangi ünilerde veya yüksekokullarda var.. şimdiden teşekkürler…
Mayıs 13th, 2009 at 07:04
Arkadaşlar..özel güvenlik açıköğretim varmı?açık öğretimde okumak istiyorum….bilgilerinize emailime gönderirseniz sevinirim…..saygılarımla…ismail yıldız…..yil_diz.77@hotmail.com
Mayıs 26th, 2009 at 11:05
arkadaşlar öncelikle senelerdir güvenlik olarak çalışmaktayım ilk söyliyeceğim şey durabildiğiniz kadar uzak durun bu işten
)) neden derseniz bu işi bilen çok herkez bu ülkede askerlik yaptığı için bilen bilmiyen herkez senin yaptığın işe yorum yapıyor ayrıca yönetici konumunda olması gerekenler bu işte tecrübe kazanmış en azından meslek okulunu bitirmiş insanlar bu işi yapması gerekirken emekli olmuş uzman çavuş astsubaylardan üst kadrolara çıkmak nerdeyse imkansız emekli olmuş askerler ek iş olarak bu işe yöneliyor bu durum bizim yükselmemizi engelliyor hele özel güvenlik şirketleri var resmen insan avcısı çok ucuz fiyatlara yeni çıkan güvenlikçileri çalıştırıyorlar yani bu işinde cırkını çıkardılar parayı veren kursa gidip ögg kartı alıyor ben ne adamlar gördüm adamda şişe dibi gözlük camı var önünden geçeni görmüyo adamı güvenlikçi yapmışlar torpil süper dönüyor sen bu konuda doktora bile yapsan bu işi bilmiyen 1 yıllık adamı başına müdür olarak koyarlar
) ben pişmanım arkadaşlar ama tabi bu işi dürüsçe ve hakkını vererek saygılı yerlerde var ama orlarda sayılı ben turizimde çalışıyorum keşke garson olarak başlasaydım 10 senede şef hatta daha iyi yerlere gelirdim bu güvenliklerin işi zor millet sıcakta tatil yapar biz sahilde takım elbiseyle dururuz
) etrafta çalışanlardan bir bardak suyu zor alırsın ondan sonrada bir bardak suyu meyve suyunu kıskanan işletmeler senden hizmet bekler yabancı turistler senin haline acır gelirken sahile birkaç bişeyler getirirler su alırlar senin için diyolog kurup senin yaptığın işe son derece saygıları vardır ama ülkemizde ne yazıkki bu yok en başta her işe saygı gösterme okulu açılması lazım :::)
Temmuz 5th, 2009 at 11:27
Arkadaşlar ben kocaeli üniversitesi Hereke MYO’da özel güvenlik ve koruma 1.sınıf öğrencisiyim.Raşit okulumuzda dilekçeler yazılıp gerekli makamlara yollanmakta 90 saatlik eğitim alanlarla MYO’dan mezun olarak özel güvenlik ve koruma hizmetinde bulunan kişilerin kimlik kartlarında değişiklik istiyoruz. Saygıdeğer Gazi hocamızın destekleriyle büyük bir gelişme kaydettiğimizi umud ediyoruz. Ayrıca 10 kişilik özel güvenlik personeli çalıştıran bir işletmenin en az 1 Güvenlik amiri çalıştırma zorunluluğuda yakın bir dönemde yürürlüğe girdi diye biliyorum . Amirlerin büyük bir çoğunluğu MYO çıkışlı olacaktır.
İsmail ;
Bildiğim kadarıyla 2008 eğitim öğretim yılıyla birlikte özel güvenlik ve korumanın açık öğretimi eskişehir üniversitesinde açılmış.
Gülayca ;
Marmara bölgesi dışında eskişehirde açık öğretim ve kars’ta örgün öğretimi var şimdilik.
Temmuz 20th, 2009 at 04:01
arkadaşalr herkes bişiler söylüyor. yok önümüzü kapatıyorlar falan üniversite mezunu olan arkadaşlar yönetim kadrosuna yükselme şansı var. lise mezunu ögg en fazla vardiya amiri olacakken üniv mezunu ögg bölge müdürlüğüne kadar çıkmakta ben 4.yıllık işletme fak. yön ve org .mezunuyum 120 saat eğitim alıp silahlı ögg oldum bir kaç ay içinde yükselme bekliyorum rahat olun yasal düzenlemeyle bişiler rayına oturacak bizler üniversite mezunuyuz önümüz açık.
Temmuz 22nd, 2009 at 12:01
Serdar;
Mezun olan arkadaşlarımdan biliyorum her üniversite mezunu hatta her iş arayan ve ya çalışanın edinmesi gereken bir meslek etiği var eğer buna adapte olabilirlerse önleri her zaman açık şüphesiz. Örneğin hereke meslek yüksekokulundan mezun bir arkadaşımız şu anda tepe savunma ve güvenlik’in marmara bölge sorumlu’su oldu ( ). Ama bir başka mezun arkadaşımızda mezun olmasından 2 yıl geçmesine rağmen bir işte kendini tutamayıp şirketten şirkete geçiş yaptı ve hala işsizlikten yakınıyor. Anlatmak istediğim şu her ne olursa olsun önümüz ne kadar kapalı görünsede ki açık esnek çalışma saatlerine açık ve işine sadık herkez emeğinin hakkını alır bu sektörde.Tabi kendini sadece pratikte değil teknolojiyi,sanatı ve güncel haberleri takip ederek teknik bilgi olarakta zihnini zinde tutması gerektiğine inanıyorum.
Temmuz 24th, 2009 at 03:12
serdar arkadaş
işletme mezunu birisin…ileri de müdürlük bekliyorsn…dandik firmalarda müdür olursun ama sağlam firmalarda olamazsın…sen bu mesleği iş yok diye yapıyorsun bizlerse tam tersi…sen bu kafa ile birşey olamazsın
Ağustos 1st, 2009 at 15:49
slm ben tercih yapacamda özel güvenlik ve koruma nasıl , iş imkanları neler bende onca sene okudum şimdi ben 2 yıl okuyucamda yanı lise mezunlarıyla farkım ne olacak
Ağustos 12th, 2009 at 07:36
ya ben bu yıl özel güvenlik ve korumayı kazandım
ama bölüm nasıl hiç içimden gelmiyo
:(:( nolur bilgi verin . . . iş imkanı nasıl ? eğer kaydolursam diğer önlisans mimari dekoratif sanatlar bölümünü bırakacağım ???
Ağustos 18th, 2009 at 14:18
Mücrim öncelikle hangi okulu kazandın hereke’mi bursamı kars’takinimi ? ßen herekede okuyorum . Bölüm Çok iyi bir bölüm özellikle bizim okuldayken okulda fark yaratan ve saygı gösterilen bir bölüm yani okuması zevkli ve kampüsü Türkiye genelindeki MYO’na göre çok daha gösterişli ve hoş . Okuduktan sonrası içinse söylebileceğim çoğu şeyi zaten birkaç önceki yazılarımda söyledim . Kendini geliştirmenden geçiyor bu olay. Özel güvenlik Görevlisi olacaksak kararlı , öğrenmeye açık ve sağlamcı olmalıyız. yapacağımız işinde ekip işi olacağını göz önünde tutarsan birazda liderlik ruhun ve güzel bir dilin birazda ikna kabiliyetin varsa amirlikten tut bölge sorumluluklarına kadar şirket müdür muavinliklerine kadar yükselebilirsin. İçin rahat olsun demek isterim bu kadar övdüm bu bölümü ama gel görki hala dışarda biri bana şu soruyu sorduğunda cevap veremiyorum . ” Sizin diplomanızın kurslardan farkı ne ”
Ağustos 19th, 2009 at 03:11
bende bişey diyeyim
Arkadaşlar ben özel güvenlik ve koruma bölümü mezunuyum
herekede okudum bölüm çok güzel ama gerçekten o işi yapmak istiyorsanız kaydolun yani kendinizi geliştirmezseniz boş.
Bölümde şişirmeler çok aldanmayın siz bu işi yapmaya kararlı
ysanız tam sizin bölümünüz.amma donanımınız müthiş olmalı.
BAŞKA BİRŞEY VAR BÖLÜMÜ BİTİRDİKTEN SONRA KPSS SİZE
AYRILACAK FAZLA KADRO ALANI YOK.mesela ben bölümü bitirdim
bize verilmesi gerekilen kadro alanını orta öğretime verildi
ben 86 kpss puanıyla zorla bayburt şoförlüğe yerleştim.
Mesela açıköğretm okumak istiyorsun bir yıl hazırlık
okumak zorundasın.İYİ DÜŞÜNMEK İYİ ANALİZ ETMEK GEREK.TŞKR.
Ağustos 20th, 2009 at 09:05
ben de hereke özel güvenlik ve korumayı kazandım boyum 161 165 boy istiyorlar sorun olrmu boy önemlimi
Ağustos 21st, 2009 at 03:17
merhaba
ben 3 yıldır tedaşda özel güvenlik şirketi bünyesinde silahlı g.g olarak çalışıyorum.Bu sene anadolu üniversitesi özel güvenlik ve koruma açıköğretim bölümüne başlayacağım.Bu bölümden mezun olanlar silahlı mı,silahsız olarak mı görev yapıyorlar?Benim bu bölümü okumamın faydası olur mu?Gereksiz mi olur!!!!!
Ağustos 21st, 2009 at 03:19
yorum erkan yazısı cevabını lütfen erkan_suvay@hotmail.com adresine gönderirseniz sevinirim.
Ağustos 21st, 2009 at 10:28
arkadaşlar ben bu yıl giresun ün espiye myo özel güvenlik ve koruma bölümünü kazandım nasıldır gideyim mi bilgi verirseniz sevinirim
Ağustos 23rd, 2009 at 20:08
valla ben kısaca söyliyeyim ben bu bölümü okumakla hayatımın yanlışını yaptım ve halada acısını çekiyorum . ama okulun en güzel yanı hocalrımız SAYIN GAZİ UÇKUN ve ORKUN KONAK gibi hocaların öğrencisi olmak benim için büyük şeref oldu. saygılarımla ….
Ağustos 25th, 2009 at 07:51
Elif ;
Boy okulu okumak için önemli değil sadece herhangibir hastaneden tam teşekküllü sağlık raporu alman gerekiyor. ondada boy’a falan bakmıyorlar tanıdık birinin olduğu bir hastaneye gidersen çok daha rahat olur.Okul başladıktan sonra herhangibir rapora ihtiyacında yok. okulda 1,50 olan arkadaşlarımızda var (erkek) =). Eğer yurtta kalmak istiyorsanda ayrıyetten bir rapor çıkartmanada gerek yok hastahaneden aldığın raporun bir fotokopisiylede yurda kayıt yaptırabilirsin. Hayırlı Olsun.
Ağustos 27th, 2009 at 08:03
bende özel güvenliği kazandım biraz kıloluyum sorun olurmu zorlanırmıyım beden eğitimi dersinde:(
Ağustos 30th, 2009 at 17:07
Slm arkadaşlar… Bnde açıköğretim kazandım… Özel güvenlik we koruma… Hem öğretmenlik yapacağım hemde okuyacağım açıktan okumak zor mu? Bilgisi olan warsa yazsın…
Eylül 1st, 2009 at 06:28
SEVGİ ;
Beden Eğitimi dersi dediğin Aikido dersi oluyor. Ama Öyle Zorlu bir ders değil kilo sorun olmuyor merak etme . Neden bu kadar net cevap verebiliyorum dersen kilolu arkadaşlarımızın zorlanmadığını açıkça görebiliyorumda ondan .
Eylül 5th, 2009 at 19:33
Arkadaşlar ben kars özel guvenlık ve koruma myo 2. sınıf ogrencısıyım. ben burda yapılan bı cok yoruma katılmıyorum bölüm gercekten guzel ve okunması kolay bi bölüm ama tabıkıde her özel sektörde oldugu gıbı guvenlik sektöründede iş kişide bitiyor kendini geiştirebilmek cok öenmli. ben kendımde ornek vereyım 1. sınıf bıttıgınde staja basladım ve staj yaptıgım yer benden gercekten memnun kaldı ve 2. sınıf sonundakı stajımıda orda yapmamı ıstedı.. myo mezunu ve normal govenlık g. arasındakı farkı ortaya dökebılırsenız zaten staj yaptıgınız yers size teklif sunuyor. benım staj yaptıgım sirket okul bıtımınde benı bunyesınde calıstırmak ıstedıgını bildirdi.. okulada böle bı bölüm acıldıgı ıcın tesekkur yazıları gonderdıler.. yalnız dıkkat edılecek bı konu var bu bölümü bıtırecek arkdaslar guvenlık gorevlısı olmuyor guvenık amiri statüsünde oluyorlar ha hemen olunmuyor tabıkıde ilk once deneme surecınde guvenlıkcı olarak calısıyorsunuz fakat maaşınız tabıkıde guvenlık g. göre cok yuksek cunku sız bı guvenlık sırketıne baglı calısmıyorsunuz.. ben bıcok arkdsıma bu bölümü tercıh ettırdım ve gercekten guzel bı bölüm olduguna ınanıyorum. KARS\SARIKAMIŞ ÖZEL GUVENLİK VE KORUMA MYO
Eylül 18th, 2009 at 13:07
2007 yılında özel güvenlik ve koruma bölümünü bitirdim.2007 burdur meslek yüksekokulu birincisi oldum;2.sınıfta 1 yıl boyunca silah dersi eğitimi aldım ve silahsız mezun oldum.iş olanakları çok dar,şu an bir fabrikada güvenlik görevlisi olarak çalışıyorum, 3 hafta eğitim alanlarla hiçbir farkımız yok,aynı kıyafet,aynı çalışma saati ve aynı maaşı alıyoruz,özel güvenlik ve koruma bölümünün alt yapısı hiç yok bu ülkede, tek avantajı işletme,iktisat bölümüne hazırlık sınıfından başlıyoruz,herkes bir yol bulmuş tutturuyor,arkadaşlar bu bölümü okurken bir büyük bir hayaliniz olmasın,5188 de hiçbir ayrıcalığımız yok,kpss de bize kadroda verilmiyor bilginiz olsun…
Eylül 23rd, 2009 at 05:48
slm arkadaslar bende bu yl oğuzeli özel g.bolmnü kazandm hic blgm yok iş imkani var mi acaba 2 yl bosuna okumk istemi,yorm mavi_ve_siyah89@hotmail.com
Eylül 28th, 2009 at 15:32
devlet büyükleri artık bu bölümü okuyanlarada bir iş imkanı vermesi gerekiyor,en azından kpss sınavıyıda az da olsa kadro vermeli ,bu bölümü okuyanlarda tc vatandaşı,sesimizi duyun artık!!!!!!!!!
Ekim 1st, 2009 at 19:09
arkadaşlar bende bu yıl kayıt yaptırıcam bende özel güvenlik görevlisi olarak çalışıyorum ve büyük bi hastanenin güvenlik amiriyim bu işler okumakla olmuyor bunu bilin,ayrıca bizlere hiçbir imkan vereceklerini sanmıyorum çünkü parlementodaki siyasilerin bile şirketleri var bizim üzerimizden para kazanıyorlar hep yakınıyoruz neden bi memur gibi haklarımız yok diye ama olmuyor..biraraya gelinmesi lazım bunuda şu ana kadar yapabilmiş değiliz bi sendikamız olsa bende aylık 50 tl de kesse umurumda değil hakkımızı savunsa yeter ama niye olmuyor anlamış değil burada memurlar 1,500 tl aşağı almıyor şikayet ediyorllar bizse asgari ücretin biraz fazlası hiçbir hakkımız yok ne olacak bu işin sonu bilmiyorum allah yardımcımız olsun
Ekim 1st, 2009 at 19:13
ayrıca gece mesaileri var bi izin almaya gitsen kurum müdürünün suratıyla karşılanıyorsun başbakanlığın iletişim adresine mesaj atın isteklerinizi ben böyle yaptım belki bi yerlerde sesimizi duyan olur diyeceğim ama zor sağlıcakla kalın bu ülkede hiçbişey düzelmez çalıştığınız işin kıymetini bilelim yinede sigortamız yatıyor şükredelim sağlıcakla kalın
Ekim 11th, 2009 at 21:25
Arkadşlar benim özel güvenlik kimlik kartım var, Bu sene açıköğretim fakültesi işletme(lisans) bölümüne yeni kayıt yaptırdım. İşletmeyi bırakıp özel güvenlik ve koruma bölümüne geçsem bana ne gibi faydası olabilir? 4 yıllık işletme mezunu olunca güvenlik amiri olma şansım yokmu?
cevapları mailime (dyadomraz83@hotmail.com) yollarsanız çok memnun olurum şimdiden teşekkürler.
Ekim 18th, 2009 at 05:09
sayın buyuklerimm benn lise son sınıf orecısiyım ozel güvenlık ve koruma bolumune gitmek istiyorumm sizce hagi unıversiteye gitmelıyımm ve bu bolümün gelecegi varrmııı gelecekte pişman olurmuyumm sağlık raporu sorun çıkarırrmı tek kusurum bıraz gözüm uzak ğı gormekte zorlangığim için gözlük kullanıyorum cvp larınızı apaci_O_329@hotmail.com atmanızı rica ederim
Kasım 10th, 2009 at 21:57
aöf ile örgün eğitim arasındaki ders ve eğitim farkları ne olacak merak edıorm …………..
Aralık 8th, 2009 at 15:13
arkadaşlar ben gaziantep ünv özel güvenlik öğrencisiyim bölümdenmemnunum is imkanı fazla ayrıca askerlik yönünden şunu söyleyeyim askerliğimizi anıt kabırde veya emekli paşa koruması olarak yapıyoruz bildiğinm kadarıyla
Ocak 22nd, 2010 at 12:10
Ben size gerçeği söyliyeyim ve milletin bakış açısını. Burda birçokları özel güvenlik okulunu okuduğu için savunmuş. Özel güvenlik okulu olsun ya da özel güvenlik eğitim kurumu olsun burdan diplama yada sertifika almak pek bir işe yaramaz. Çünkü doğru düzgün kriter aramadan herkes güvenlik kimliği veya sertifikası alıyor. 160 boyunda olanda belge alıyor 180 olanda. Hayatında spor yapmamış insanda belge alıyor spor yapmayanda. Korkak insanda işsizlikten güvenlik belgesi alıyor, yürekli olanda. Sağlık raporu alırken kim detaylı inceleniyorki sanki. Psikiyatriye giriyorsun onaylayıp girmenle çıkman bir oluyor. Şimdi 2 yıl özel güvenlik okuyanda amir olabilir başka bölüm okuyanda. Bu işte çok çok yakın zamanda güvenlikçiler iş sıkıntısı çekecek. Her taraf güvenlikçi kaynıyor. İstersen diploman olsun yada sertifikan tanıdığı olan torpili olan önceliklidir. Bu işte hakkıyla para kazanmak istiyorsan koruma olacaksın tabi özelliklerin uyuyorsa, 5000-6000$ verip eğitimini almışsan. Akıl var mantık var. Firmalar daha az para verme peşinde değilmi. Üniversite mezunu birini amir yapacağına sertifikalı birini amir yapıyor, daha az para vermek için. Yasada böyle birşartta yok. Olsa ne yazar. Millet herşeyi kılıfına uydurur. Güvenlik elemanları çoğaldıkça hem maaşları düşüyor hemde iş bulma durumu. Onun için okuduğumuz bölümü hiç övmeyelim. Türkiyede çoğu yer okunulan okula bölümede değilde diplamaya bakıyor. Diploma olsada kâr etmiyor torpil olmadıktan sonra. Eğer birşeyde nasip varsa hayırlısıyla olur, hiç kafaya takmaya gerek yok. Yalnız kendimizi geliştirip, çaba göstermemiz lazım.
Şubat 15th, 2010 at 15:08
arkadaşlar önce şunu belirtim özel güvenlik koruma kazandım silahlı olarak 3 hafta eğitim ve sınav ve atış sınavı yani bu devlet benle sizi 5188 kanunu kapsamında aynı kefeye koyuyor yazıktır günahtır boşuna bu bölüme girmeyin …lise mezunu olan herkes sağlık raporu aldıktan sonra kursa başvurup bu belgeye sahip olabilir (silahlı) benim yaşım 27 benden daha genç kardeşlerimin bu bölümlerde eğitim hayatını ziyan etmesini istemem illa güvenlik okucam diyosan halkla ilişkiler veya insan kaynakları okuyun ..daha sonra güvenlik kursuna başvurup bu setifikayı kazanın ünv mezunu olan bi güvenlikçi olarak en azından yükselme şansınız olabilir ilerde 15 gün kurs görüp güvenlik olan insanların sizinle taşak geçmesini istemem vede ünv bitince herşey oldu bitti değil malesef 5 senede bir yenileme yapıyosun setifika için yani yeniden sınav vede yükselme düşünen kardeşlerimiz bu sınavlarda insanların gözüne batacak kadar iyi not almalı 95 100 arası buda kolay iş değil yani demek istediğim işsiz insanlar için olması gereken bi sertifika fakat ünv okuyan genç kardeşlerimize tavsiye etmem eğitim alacağınız bölümleri iyi araştırın derim …vay efendim biz yükseliriz 15 günlük adamlar yükselemez biz okulunu okuyoruz derseniz emekli ordu mensublarından emekli polis teşkilatı emeklilerinden torpilli kişilerden her yerde bolca bulunabilen yalakalardan size fırsat kalırsa yükselirsiniz
Şubat 21st, 2010 at 19:30
arkadaslar merhaba ben ozel koruma ve guvenlık meslek yuksek oklulunda okuyan arkadaslardan bıraz yardım almak ıstıyorum sonuc ıtıbarıyle ben sılahlı ogg kımlık kartı nsahıbıyım ve 3 yıldan berı bır devlet hastanesınde calısmaktayım..oncelıkle ozel koruma ve guvenlık meslek yuksek okulunda okuyan arkadaslara ben kendı sahsı gorusum hak verıyorum 2 yıllık okuyan la 15 gunde sılahlı kımlık kartına sahıp olanlala aynı haklara sahıp olmanın farklılıgı olmalı sonucta bu kısı ısmı ustunde okulunu okuyo hukuku ınsan hakları gorevını daha ıyı yapmaktan zıyade daha ıyı bılır…ben bu sene oss ye gırmeye karar verdım ama ben sozelcıyım 2 yıllık ozel koruma ve guvenlık meslek yıksek okuluna nasıl gırebılırım ne yapmam lazım bu okulda okuyan arkadaslardan rıca edıyorum bana yardımcı olmaları ıcın daha dogrusu benı bılgılendırmelerı ıcın..sımdıden tesekkur ederım
Mart 19th, 2010 at 15:23
arkadaş bende 2 yıldır silahlı güvenlik görevlisiyim lise mezunuyum 2 yıllık okuyan arkadaşlara gelince umarım ki avrupada olduğu gibi türkiyedede güvenlik görevlilerine değer verilir yoksa dış kapının dış mandalı olmaya devam tek umudumuz büyük lider tayyip erdoğan inşallah merhum muhsin yazıcıoğlunun gündeme getirdiği güvenlik maaş alt sınırı ve diğeer haklar vs bunları en kısa zamanda hallederler yoksa bu meslekten hiç bişi olmaz…
Nisan 6th, 2010 at 09:57
yorunlarınızı tek tek okudum doğru olanlarda var yanşlış olanda,benim yorumum şu arkadaşlar 2 yıllık özel gkb okuyan arkadaşlar size söylüyorum.hiç canınızı sıkmayın diğer ö.güvenlikçi arkadaşlardan önce tutulacaksınız,sonuçta 2 yıllık önlisans mezunu olacaksınız ve kpss den 75 puan la kadrolu olursunuz,ve imkan var 2009 da 350 kadrolu güvenlik alınmış bilginize dersleride çok kolay okumak isteyenlerin kaybedecek bir şeyiniz yok be4nce bu yorumlara aldırış etmeden eğitiminizi tamam layın artı İngilizce mutlaka öğrenin ve spor yapın diksiyonuzu geliştirin ve size açılmayacak kapı yoktur saygılar herkeze bol şans
Nisan 14th, 2010 at 05:35
ya ben özel güvenlik ve koruma bölümünü okumayı çok istiyorum ama taban puanları hakkında bilgim yok yardımcı olursanız çok sevinirim esatx_1990@hotmail.com
Nisan 14th, 2010 at 09:45
arkadaşlar bende 1. sınıfta okuyorum ama bana boşa okuyorum gibi geliyo
((
Mayıs 1st, 2010 at 11:31
ben 3 yıldır güvenlik sektöründeyim..arkadaşlarımızın deyimiyle 90 saatlik eğitim alıpta bi kurs bitirip iş başı yapmış biriyim.yani 3 hafta eğitim alanlarla hiçbir farkınız yok,aynı kıyafet,aynı çalışma saati ve aynı maaşı alıyorsunuz.amir,memur rütbesi hayalleri kurarak okuyan arkadaşlarımıza sesleniyorum,hevesli olmak iyidir,ama kendinizi fazla yukarılarda görmeyin.emniyet,ordu emeklileri varken o görevi sizlere kaptırmazlar.bizde kursta başkomiserlerden eğitim gördük,başbakan koruması olacakmışız gibi gaza getirtilerek eğitimimizi tamamladık.işimi,mesleğimi çok seviyorum,ayrıca okulunu okuyup sadece fiyaka basan arkadaşlarımızıda kınıyorum.
size bir olay anlatayım okulunu okuyan arkadaşlarım.3 yıldır bu mesleğin içindeyim,havada uçan silah da karada kaçan bıçak da gözümden kaçmaz.bir gün o dediğiniz özel güvenlik ve koruma okulunu bitiren bir arkadaşımız staj için çalıştığım kuruma verildi( denetmeni bendim) benim tuttuğum 10 saatlik nöbeti amirim arkadaşa tutturdu.arkadaşta 1.90 boyunda pehlivan gibi bir çocuktu 3 saat durduktan sonra yorgunluktan olduğu yerde bayıldı.ayılınca amirimle geçen konuşmada kendilerini masa başına oturtacaklarını,nöbet tutmayacaklarını ve amir olup emirler vereceklerini empoze ettiklerini söylemişler.amirimde yapacağın iş bu sen okulda söylenenleri unut ve nöbetine devam et deyip gitti…
bu yüzden arkadaşlarım kimi 2 sene kitaptan öğrenir kimisi de 3 sene bizim gibi sürünerek,kavga ederek,insanlara derdini anlatmaya çalışarak ve ikna etmeye gayret göstererek öğrenir.eğer ki yakın dövüş dersi size ayrıcalık katıyor diye düşünüyorsanız yanılıyorsunuz…samuray spor okulu yakın dövüş eğitimimi de aldım,tavsiye ederim sizde kursu bitirip yakın dövüş eğitimi alırsınız,zamandan kara geçersiniz.saygılar
Mayıs 6th, 2010 at 10:45
aöf de okuyanla örgünde okuyan arasında ne fark olucak ben aöf özel güvenlikte okumaktayım ayrıca 5 yıldır bu mesleği yapıyorum örgünden mezun olunca güvenlik olarak çalışırsınız bu kesin bir ışık görürlerse anca ozamn ve unutmayın benden tavsiye aöf den okuyun örgünden okumanız cebinizden götürcek
Mayıs 6th, 2010 at 10:51
bişey daha eklemek istiyorum.kadrolu bir yer bulmadan bu mesleğe girmeyin.çünkü taşeron firmalar için para kazandırmanız önemli geri traş onlar için umarım tbmm den yasa çıkar ve haklarımıza kavuşuruz.
Mayıs 7th, 2010 at 03:32
Arkadaşlar benim silahsız kimliğim var birde AÖF’den ÖGG okumak istiyorum.Okuyan yada mezun olan arkdaşlar bana derslerle alakalı bilgi verebilirmi?zormu,kolaymı mesela benim sayısal çok kötü sayısal dersi varmı??????????????????????????????????????
Mayıs 21st, 2010 at 13:36
arkdaslar ben 2005 ist güvenlik mezunuyum bu işe hiç baslamadım ama size tavsiyem daha güzel bir bölüm okuyun tecrübeli biri olarak hala bu bolum mezunu memur bıle almıyorlar en son merkez bankası aldı sartı beden eğitimi mezunu olmak gülup geçtim bu ülkede bolum açıyorlar ama niye açtıklarını bılmıyorlar
Haziran 11th, 2010 at 15:33
ben hatay iskenderunda oturuyorum acaba özel güvenlik ve koruma bölümü bana yakın olarak nerelerde var bilgilendirirseniz çok mem nun olurumm..
Haziran 25th, 2010 at 01:26
slm arkadaşlar ben bu yıl ygs 5 den 200 puan aldım özel güvenlik ve programcılığı bölümünü kazanabilir miyim bir de bu okulu bitirince iki yıllık yüksek okul mezunu sayılıyoruz dimi
Temmuz 17th, 2010 at 13:08
ben bu bölümü malatya meslek yüksekokulunda okuyorum ve gayette memnunum 1. sınıfı bitirdim ve dewlet hastanesinde staj yapıyorum staj denetmenim güvenlik amiri bu mesleği onunla konustum ve mezun olduğun an 10 güvenlik elemanı bulunan bi iş merkezinde şef olarak görev yaparsın dedi ve artı üni mezunu olduğun için maaş artıo artı şef olduğun için artıo ve duyduysanız tbmm de güvenlik yasası çıkardılar maaş iki katına çıkıyor diye işte o tasarı sadece üniversite mezunları için geçerli olacak sunuda unutmayın ülkemizde küçük bölümler daha fazla para kazandırıyor saygılarımla…
Temmuz 17th, 2010 at 13:23
ve hiç bi zaman gelecekte nerde olacağımızı itibarımızın ne olcağını kimse bilemez onun için kalkıp bu bölümü kötülemek mantığa sığmaz örnek vereyim en yakınım su an malatya erhaç havaalanında güvenlik görevlisi aldığı maaş 1.570 ve çalışma şartları 12 saat iş 24 saat boş tabi genelde askeri ücretle çalışıolar ama hepsi bole değil adam 20 saatlik sertifika ile malatya park avm silhlı güvenlik ve artı k9 köpek 970 maaş özel olduğu halde gayet güzel merkez bankası güvenlik amiri mi personelimi tam bilmiorum 3000 maaş alıyor bunuda ist. kuzenim ziraat bankası personeli ondan duydum…
Temmuz 19th, 2010 at 07:46
herkese hayırlı gunler benım bı kac sorum olacak aydınlatırsanız tesekkur ederım 2008 den berı sılahlı olarak ıstanbulda ogg olarak calısıyorum ama amacım farklı madem gelısmekte olan bı sektor bende bundan faydalanmak ıstıyorum amacım 2 yıllık myo guvenlık okuluna gıtmek ama bu okul hakkında pek bı bılgım yok ben bu okula gıtmek ıcın unverstıte sınavından kac puan almalıyım ve ıstanbulda hangı okullarda bu hızmetı alabılırım sımdıden herkese cok tesekkur edıyorunm…saygılarımla
Temmuz 22nd, 2010 at 08:18
abicim dediğin gibi gelişmekte olan bi sektör bu okulu bitirdiğinde ögg olarak çalıştığın yerde amir olursun inş sen emir alacağına emir verirsin şu an türkiyede çoğu yerde açılmaya başladı istanbul üniv. puanını bilmiorum ama çok fazla olacağını sanmıyorum ben malatya da okuyorum bu bölümü sorun olursa sorabilirsin cevaplarım…
Temmuz 22nd, 2010 at 09:29
hakan kardesım guzel demıssınde bızım en bastakı amacımız kendımız gelıstırebılmek emır vermek yada emır almak en son ısler ben suan ıstesem calıstıgım yerde amır de olabılırım bunun amırlık ıcın bu okulu okumaya gerek yok benım amacım yonetıcı olabılmek hersey okul demek degıldır ınsan kendını gelıstırdıgı surece bu sektorde yukselebılır ınsallah sende okulunu bıtırıp ıstedıgın mertebeye ulasırsın bızde amaclarımıza ulasırız hepınız ALLAHA EMANET OLUN…
Temmuz 22nd, 2010 at 09:34
suan benım calıstıgım yer vodafone genel mudurlugu amır olmak ıcın bu okulu bıtırmeme gerek yok belırlı bı sureden sonra amır yapıolar zaten hatta şef olarak sırkete bıle alıolar ama benım dıyecegım okı bu okulu okumaktakı amacım ısımı severek ve ısteyerek yapmamdır.ve ben bu sektorde ınanıyorum kı ıyı ıslerde yapıcam ınsallah benım ama hakan kardesım ben sagdan soldan duydugum bı laf bu dıyorlarkı:bu okulun masrafı cok ne masrafı varmıs bu okulun ?
Temmuz 23rd, 2010 at 05:04
arkadaslar bende kocaeli herekede özel guvenlık ıkıncı sınıfa gectım … Su anda stajer olarak guvenlık sırketlerını basında gelen bı yerde yaporum … Olanaklarımız cok fazla ılk okul mezunlarından tabkı oncelık verılıyor … Ayrıca yürürlüğü girdimi bilmiyorum ama yönetici olarakta bızım gıbı bu okulun mezunlarına oncelık kesınlıkle verılcecek …Herseye ragmen guzel bolum ısını duzgun dısıplınlı aptıgın surece..
Temmuz 23rd, 2010 at 06:27
abicim şimdi şöyle bir şey var birinci öğretim ve ikinci öğretim olarak iki kola ayrılmış birinci öğretim gündüz diğeri ise gece gidiosun ben ikinci öğretimdeyim her dönem için 385 tl harç yatırıyorum 2 yıl olduğu için 4 dönem var hesapla işte…ama birinci öğretime gidersen 25 30 milyon harç yani bi masrafı olduğunu düşünmüyorum ben okuorum hiç bi sıkıntı çekmedim.. inş yetrince bilgi vermişimdir.okuldaki dersler 1. sınıf tamamen hukuk ağırlığında ama 2. sınıf tamamen uygulama poligonda falan silah eğitimi veriliyor biliosundur belki bole işte şimdi benim size bi kaç sorum olacak ben bu sektör hakkında çok araştırma yaptım busuru bu işte çalısan vatandaşlardan bilgi aldım ama arastırdıklarımın bazılarından tatmin oldum bazılarından olamadım çünki bazısı düşük ücret alıyor bazısı yüksek 600 e çalışan 1.500 2.000 bin tl ye çalışan var ben şimdi bu bölümün üniversitesini okuyorum benim bi farkım olacak mı bu beni düşündürüo amir şef falan var bu mertebelere yükselmenin ne gibi bi farkı olacak sen bu sektörün içindesin bilirsin benim bilgi almak istediğim konu bu… (bu arada inş istediğin yerlerde olursun…saygılar…
Temmuz 24th, 2010 at 03:15
ünversiteli ö.g.g arkadaş benden daha aşağı seviyede çalışıyor,ofis temizliyor ve arkasındaki hatalarını ben kapatıyorum AMİR OLACAK ARKADAŞIN o nasıl olacak
:):)
Temmuz 24th, 2010 at 03:33
zaten hep ole olur hanımefendi üniversiteli olmadığın için gelip böyle konusuyorsun eğer ole bişey varsa o senin çalıştığın yerdeki ögg çok saf yada başka bişe var bunda ama eğer sen üniversiteli olmuş olsaydın şimdi kendini öve öve bitiremezdin yok şöyle yok böyle almışsın 20 saatlik sertifikayı üniversiteliyi kötülüon bizim burda önüne gelene sertifika veriyolar ister kör ol ister topal:)))
Temmuz 24th, 2010 at 05:23
tabıkı senın bı farkın olcak hakan kardesım ama bu farkın en buyugu sırkette yanı calıstıgın ssırketın ıyı olması lazım benım calıstıgım sırketın ed dusuk maası 900 cıvarı sımdı eleman alındıgında sole bısı var senı alır karsına oturtur senı konusturr ıs tecrubenı sorar dıksıyon ve gorunus cok onemlı mesela senın deneyımın ve gorunusun uzerıne degerlendırme yapar sonra senı yonlendırır benım calıstıgım sırket buyuk bı sırket suan turkıyede yapılacak basketbol sampıyonasınıda bız aldık f1 de bızdeydı buyuk ısler yapan bı fırma anlıcan bu maas konusuda ıyıce arastırmadıgın surece kesınlıkle bıyere basvurma eger bana dersenmkı hangı sırket ben sana derımkı (SECURİTAS) yurt dısında 44 ulke turkıyede 76 ılde hesabını sen yap artık:)
Temmuz 24th, 2010 at 07:05
anladım abim tşk ama istanbul gibi bi yerde o ücret az yarısı yolda biter zaten ama herşey bizim elimizde kendimizi geliştirirsek 2 istanbul olsa kaç yazar aslında daha önümde çok sene var 2. sınıf bitcek askerlik var bunlar bitene kadar baya zaman geçecek ama ben şimdiden hayatımı düşünüorum o zaman gelene kadar geleceğim ne olur allah bilir belki sen çalıştığın şirkette inş yöneticiliğe yükselirsin benide işe alırsın:))
Temmuz 24th, 2010 at 16:49
Arkadaşlarımızdan bazıları hala farkınız yok deyip duruyor ve dahada kötüsü küçümsemeye başlayacak kadar tehlikeli ve acımazısz davranmaya başladı rica ediyorum sözlerinize dikkt edin. Ben söylediklerime önceki yazdıgım yazılar gibi hala öyle düşünüyorum şuan son sınıfı bitirdim ve son mezun olma stajıı yapıyorum ve başlayalı daha 1 hafta oldu, staj yaptığım şirket beni staj bitiminde bi başka kolunda (fabrika vs.) boşalan güvenlik amiri yardımcılıgına,güvenlik şefi pozisyonda yerleştirmek icin oraya polis yada askeriye emeklisi kişileri yerleştirmiyor stajımın bitmesini bekliyor ve anlaşmamı şimdiden yaptım bile küçümseyenlere duyurulur. Bazı arkadaşlarda haklı yaptıkları yorumlarda insan kendini gelştirmezse her yerde boş insandır yenilige acık olmayan insan adımlarını geriye dogru atmada kacınılmazdır. bu her alanda her sektörde böyledir. Bilmeyenlerede duyurulur özel güvenlik ve koruma myo mezunu arkadaşlarımın yönetici ve yönetici yardımcılıgı yapma hakkı var tabi dedigim gibi kendini ortaya koyar kalitesini belli ederse.Ben okudugum bölümden gayet memnunum. Evet silahsız mezun olunuyor fakat kursiyerlerin girdigi kimlik sınavında onlar daha fazla soruyla muhatapken bu bölümde okuyanlar sadece 25 tane silah sorularından sorumlusunuz ve silahlı sertifika alıyosunuz bu dabi artıdır. cunku artık şirketler silahsız calılştıracak olsa bile silahlı sertifika istiyor. Ve daha bi güzel yanıda DUSUN KUTLU bey’in dedigi gibi kpss de alınabilecek bi puanla (75-80) devlet kadrosunada girebilirsiniz tabi yine herzman dedigim gibi bu da kendinizi geliştirmeye bağlı. Hor gören,küçümseyen kendini üstün gören arkadaşları umarım KIRMADAN,ÜZMEDEN,AŞALAMADAN VE ONLARI KÜÇÜK GÖRMEDEN anlatabilmişimdir. Herkes yaptıgı şeye saygu duyarsa saygı görür
Temmuz 25th, 2010 at 03:51
sana katılıorum kardeş bazı kişiler hiç bi farkınız yok meslek aynı kıyafet aynı aldığı ücret ayni deyip gülüp geçiyor aldığı ücret hiçte aynı değil ona kaldıysan en düşük doktorun giydiği kıyafette aynı en yüksek doktorun giydiğide aynı beyaz önlük yani önemli olan kıyafet değil senin kendini geliştirebilmen dediğin gibi okulunu okuoruz kalitemizi gösterirsek en üst seviyelerde olabiliriz yöneticilik var bunun ucunda eğer dewlet deseki şu kurumlardaki güvenlik şefleri amirleri kadrolu olacak dese ilk bizi alırlar ben bunu çok araştırdım yazılardan çoğuna baktım bazıları dediğin gibi acımasızca küçümsüyor o küçümseyenler üniversite mezunu olsa kral olmuslardı…….
Temmuz 27th, 2010 at 07:10
bende ekimde güvenlik sertifikası alıcam.ayrıca bu yıl açıköğretim özel güvenlik bölümünü okumak istiyorum.ygs puanım 166.acaba yerleşebilir miyim.bana ne gibi avantajları olur.bu mesleği severek yapacağıma eminim.yardımcı olursanız çok ama çok sevinirim.lütfenn çok acill..şimdiden çok teşekkür ederim..
Temmuz 30th, 2010 at 02:50
okulunu okicaksan nie sertifika alıon onu anlamadım…
Temmuz 30th, 2010 at 14:05
hakan ben bu yıl ygs 5 den 200,617 puan aldım özel güvenlik ce koruma programcılığğı okullarından birine yerleşebilir miyim ? yardımcı olursan sevinirim
Temmuz 30th, 2010 at 16:18
DEĞERLİ arkadaşlar;bütün yorumları okudum…ilk sözüm liseden mezun olacak arkadaşıma:ileriyi düsünüyorsan güvenlik mesleğine bulaşma..adı üstünde ÖZEL …yetkin ve imkanların kısıtlı illa güvenlik olacaksan polis ol ast subay ol en azından yükselme şansın garanti…maaşın,bayramın tatilin belli…
ben de lise mezunuyum ve silahlı kimliğim var,sağlık sorunları nedeniyle 7 yıllık mesleğimi bırakmak üzereyim ve özel güvenlik mesleğini tercih ediyorum,tabiki önceki işimde şef pozisyonlarına kadar yükselebildiğim gibi bu meslekte hedefliyorum o yüzden aöf nin ilgili yüksek okul bölümününe kaydolacağım bu yıl…imkanım olsa bilgisayar proğramcılığı,insan kaynakları,ya da turz.otel işltmesi gibi iş imkanı bol olan birden fazla sektöre sıçrama şansı olan bölümlerde okumak isterdim…
güvenlik ve koruma bölümünden mezun olan arkadaşlar tabiki normal çalışanlara göre şanslı ve haklılar…türkiyede bu mesleğin okulunu bitiriyorlar daha ne olsun…lakin;şirketler o kadar rayından çıkmış ki;orduda azarlanan uzman çvştan tut ki albaya kadar bünyelerinde amirlik yöneticilik görevlerine getirmişler…
çalışanların bildiği çoğu şirketle görüştüm..onlar da haklı eğitimli personel yok diyorlar…komiser,subay emeklisi silah taşıma yetkisi var,ayrıca emekli oldukları için sigortaya ihtiyaçları yok bu da şirketlerin işine geliyor…ayrıca olaylara ve resmi yazışmalara karşı daha tecrübeliler..örneğin bir cinayet olsa sen ben tutanak tutar gelen polise ifade veririz ama gelen polis şefi güvenlik amirinin belki de arkadaşının oğlu,oturup ofiste kahve yudumlarlar…yani daha az sorun bu da iyi birşey…
sıkıntı şu kardeşlerim: Türkiyede birşey çıkar ama sonu iyi olmaz epeeeeeeeey bi zaman geçene kadar…özel güvenlik ve koruma bölümü mü açtın kardeşim?BU MEZUNLARA YETKİ VER…4yıllık yönetici bölümlerini de aç…emekli polis asker bu mezunların önünü kapatamasın,yasa koy polisin jandarmanın yükünü hafiflet ÖZEL GÜVENLİK ÜNİVERSİTESİ KUR,herşeyden önemlisi özel güvenliklere yYETKİ ver..TUTANAK MEMURLUĞUYLA KISITLAMA…YANLIş mı düşünüyorum?? bu işten ekmek yiyen 200-300 bin özel güvenlik var dernekleri yok…Bu insanların haklarını kim savunuyor?Kimse…Degerli okullu arkadaşlar ÖRGÜTLENELİM derim… Gazi UÇKUN hocanızdan eğitim aldığınız kadar aynı hocalarınızdan,bölüm başkanlarınızdan,yardım alın öncü olsunlar..güvenlik mesleği 19-29 yaş aralığı gençlerin yaşlarını geçirip bitireceği ya da yüksek okul mezunlarının polis -ordu emeklisiyle kapışacağı,5 senede bir eğitim kurumlarına YENİLEME YATIRIMI yapılacağı,herkesin yapabileceği basit bir iş olmasın…Gelin hocaların öncülüğünde örgütlenelim.AKSARAY MESLEK YÜKSEK OKULU,OĞUZELİ MESLEK YÜKSEK OKULU,ESPİYE MESLEK YÜKSEK OKULU,MALATYA MESLEK YÜKSEK OKULU,TEKNİK BİLİMLER MESLEK YÜKSEK OKULU,SARIKAMIŞ MESLEK YÜKSEK OKULU,SOSYAL BİLİMLER MESLEK YÜKSEK OKULU,DÜZİÇİ MESLEK YÜKSEK OKULU,ANTAKYA MESLEK YÜKSEK OKULU ve HEREKE ÖMER İSMET UZUNYOL M.Y.O llarında okuyan ve mezun olmuş kardeşlerim gelin ÖRGÜTLENELİM,DERNEĞİMİZ, haklarımızı savunan sesimizi duyurabileceğimiz kuruluşumuz olsun..Eğitim ALDIĞINIZ BÜTÜN HOCALARINIZI bunun için seferber edin,herşey daha kaliteli olsun…Farkınız olsun…Şunu unutmayın ki;meclisten özel güvenliklerin maaşı hakkındaki yasa (en az asgari ücretin iki katı) geçtiğinde ortalık kum gibi özel güvenlik adayı kaynayacak ve bir şekilde şirketler bunu kendi lehlerine çevirecek…Bence böyle bir kanun asla olmayacak,burası Türkiye iktidarlar değişebilir…
Temmuz 31st, 2010 at 05:44
aslında ben kursa yazılalı baya oldu.özel güvenlik bölümü olduğunu bilmiyordum.yani bikere yazılmış bulundum kursa.şimdi de açıköğretim olduğunu ve normal kurstan daha iyi olduğunu duyunca okumaya karar verdim.maaşları nezaman artar acaba.bu yeni yönetmeliğe göre kursla sertifika alanların da maaşları değişecek mi acaba??bilgilendirirseniz çok sevinirim.
Temmuz 31st, 2010 at 12:17
maaş felan artmaz birade,amiriyle ögg nin arasında 50-100ytl fark var…buna fark mı diyorsun?önüne gelen özel güvenlik olmasın,herkes kolayı seçiyor.ADAMIN KAFASINI BOZMAN LAYYYN…
Temmuz 31st, 2010 at 12:31
kursa boşa yazılmısın ama olmus bikere.öncelikle ne zaman artar bilmioruz ama ole bir yasa çıkaracaklar ama ne zaman…zaten sen bu bölümü bitirirsen senin maaşın diğer sertifikalılardan yüksek olacak bu kesin..bu bölümü bitirdiğinde elbet avantajlı olacaksın şef amir ve dahada yükselerek yönetici bile olabilirsin..şu an pek kpss ile alınmıyor ama ilerde alacaklardır dewlet deseki şu kurumdaki günlik şefleri yada elemanları kadrolu olacak dese sertifikalıyı değil üniversite mezununu alırlar sadece şunu söyleyim burdaki yorumların tümünü okumusundur kimisi övmüş kimisi yermiş sadece şunu söyleyim önü açık bi meslek ve bu bölüm güvenlik kurslarından farklı onlardan çok farklı yerlerde olacaksın tabi geleceği allah bilir ama ben araştırdığım dan yola çıkarak emin konustum.
Temmuz 31st, 2010 at 12:36
ama en başta bu mesleği severek ve isteyerek yapman yani elimizden geleni yapmazsak kendimizi geliştirmezsek biyerde olamayız herşey kendimizde bitio ama yok yapmazsak sonra kalkıp yok bu mesleğin parası az bilmem ne bilmem ne….demeyede hakkımız olmaz
Temmuz 31st, 2010 at 13:30
yorumların için çok teşekkür ederim arkadaşım.şimdi içim biraz daha rahat.ben çalışmayı seven biriyim elimden gelinin en iyisini de yapmaya çalışıyorum.aslında bu işe acil ihtiyacım vardı.o yüzden kursa yazılmıştım.bu bölümü bilmiyordum sosyoloji falan düşünüyordum bu sene ama özel güv.bölümü olduğunu duyunca bunu okumaya karar verdim.inşallah herşey güzel olur…
Temmuz 31st, 2010 at 13:41
inş ole olur sorun olursa cevaplarım…
Ağustos 1st, 2010 at 10:00
ceylin hanım kursa keşke okuduktan sora yazılsaydın, cunku biz unıversıteden mezun oldugumuzda silahsız oluyor fakat bununda kolay bı yolu var sertıfıka ile guvenlık personelı olmak ısteyen arkadaşların silah sınavında baya bı sorudan sorumlular biz sadece 25 tane sorudan sorumlu oluyoruz yane okul bıttıgınde bızde sılah sertıfıkası almak zorundayız silahlı calısmak ıcın, ama silahsız calısmak ıstemıyorsan sadece kımlık kartı cıkarıyosun yeterlı oluyor.. Bu bölüm gercekten degerli bi bölüm önü baya acık. cezaevleriden jandarma cekılıyor edındıgım saglam ıstıhbaratlara göre devlette guvenlık bırımı olusturularak (aynen polis,asker gibi) cezaevlerine yerleştirilecekmiş tabı kpss ye alır bunun haricinde her stadyumun kendıne has kadrolu guvenlık personelı ve rütbelileri olacak, zaten duymuşsundur artık butun okullara guvenlık personelı mecburı oldu yavas yavas butun ılkogretım,lise ve dengı okullarda yerleştirilmeye başladı.. Eger önceki yazılarımı okuduysan emin ol kıymet verilecek sevilecek ve calısılabılecek bi meslek.. maaş kısmına gelince yasa 2011 de gırmesı muhtemel ama kesin diye bırsey yok. umarım hersey olması gerektıgı gıbı olur başarılar dilerim…
Ağustos 1st, 2010 at 12:10
hasan bey farkettimde çoğu yazılarınızda üniversitede silahsız olduğunu yazmışsın ben malatya da bu bölümü okuyorum ama silahlı olcaz bu sene çoğunlukla silah eğitimi alcaz poligona gidecez yani silahsız olsa neden bu dersi koysunlar ki bursadaki üniversitede silahsız olduğunu duydum ama çoğu üniversite silahlı olarak mezun çıkarıo….
Ağustos 2nd, 2010 at 05:47
HAyır hakan bey yanlış biliyorsunuz universitelerde poligon egitimi yasak yök izin vermıyor ayrıca silah dersi tabıkıde alıyorsunuz daha cok teori üzerine. Eger 0kulunuzda kullanıma kapatılmış silahlar varsa söküp takılması gibi silahın teknık bılgılerını uygulamalı ogrenırsın ama atış yapmak polıgona gıtmek yasak. tabi illegal olarak gidiliyorsa bilemem.. Ve silahsız mezun oluyorsunuz fakat okul devam ederken kursa katılırsanıoz tabıkıde silah sertıfıkasını alabılırsınız bu sızı okuldan silahlı mezun oldugunuz anlamına gelmez.. Ama size tavsiyem bu konuyu iyi araştırın bi yanlışınız olması gerek cünkü biz bu konu üzerinde üniversite olarakta ögrencıler olarakda cok durduk hatta yök’e yazılarda yazdık fakat onay alınmadı cunku egıtım kurumlarında silah egıtımı verılmesı yasak ,okula polıgon kurulması maliyetli ve bı o acıdanda tehlıkelı oldugu ıcın reddedildi.
Ağustos 2nd, 2010 at 07:37
arkadaşlar ben 4 yıldır şirkete bağlı bir devlet dairesinde ögg olarak çalışıyorum. yakında sialhlı ögg belgemin süresi bitecek. bu sene ygs ye girdim aldıgım puan itibariyle özel güvenlik korumayı yazabilirim. bu bölümü bitirdikten sonra bana ne gibi faydası olacak?
Ağustos 2nd, 2010 at 08:05
hasan bey öncelikle bilgilendirdiğiniz için çok teşekkür ederim.ama ben şuan silahlı güvenlik kursuna yazıldım.bunun bi faydası olmazmı.yani silahlı sertifika alıcam.okuduktan sonra bu geçerli olmaz mı.pek anlayamadım şimdi okul bitince silahlı için tekrar mı sınava girmem gerekiyo.bu nasıl olacak.
Ağustos 2nd, 2010 at 08:17
birde güvenlik şefi maaşları ne kadar oluyor acaba ortalama ve güvenlik şefi olduğumuzda çalışma saatleride değişiyomu.ortalama kaç saat çalışıyoruz.ayrıca kursla sertifika alanlardan ne gibi bi üstünlüğümüz olacak.umarım arada iyi bi fark vardır.tek ümidim bu iş.kendimi geliştirmek istiyorum…bilgilendirmenize ihtiyacım var. acillll
Ağustos 2nd, 2010 at 09:08
hasan bey bizim bölümü açan prof. silahlı olarak mezun olacağımızı söyledi yönetmeliktede bu var dediğiniz gibi eğitim kurumlarında silah eğitimi almak yasak ama biz okulda değil malatya emniyet müdürlüğüyle anlaşma yapılarak emniyet müdürlüğünde poligona gidip atış dersi alacağız…cyln hanıma gelincede şef maaşlarını bilmiorum ama normal güvenlik elemanından çalışma şartları daha rahat olduğuna eminim benm staj denetmenim güvenlik şefiydi bana dedi sizi güvenlik elemanı olarak değil şef amir seviyesinde işe alırlar kadrolu olma şansın yüksek dedi mesele ihale falan oluo sen katılabiliosun 1 imzaya o kadar para alıosun belkide…benim havaalanında tanıdığım güvenlik elemanı var 1.570 tl maaşı var kadrolu ama 900 alanda var 600 alanda yani çalıştığın yere bağlı kadrolu olup güvenlik amiri olmuş olsak paraya para demeyiz.tbmm de özel güvenlikle ilgili yasa tasarısı sundular duyduğuma göre bu tasarı üni mezunları için geçerli olacakmış yoksa yanlış anlamasınlar ama 20 saatlik bi kurstan sonrada 2 kat maaş wermezler heralde ben o kadar kişi tanıyorum gözlüklü adama sertifika vermişler boyu tutmayana wermişler hele bazen oluo ki adam kursa gitmeden sertifika alıo eğer bu tasarı sertifikalılar için geçerli olmuş olsa güvenlik kurslarında kuyruk olur akın eder herkes sertifika almaya ben bu bölümü okuyorum gayettte memnunum o kadar çok araştırdım sadece bulunduğum yerde değil heryerde araştırdım tabi bazıları övüo bazıları yerio bu bölümün parlak olduğuna eminim.yani şurda o kadar kişi yazmış yok farkınız yok kurs bitirsende aynı üni mezunu olsanda aynı diolar ben 2. sınıfa geçtim şimdi bole diolar die gidip kaydımı aldırcak değilim kimisi över kimisi yerer herkes kendi oğlunu sever..
Ağustos 2nd, 2010 at 10:58
haklısınız peki açıköğretimde silah eğitimi olmuyo galiba o nasıl olacak acaba.açıköğretimde okuyanlar silahsız mı olacak…
Ağustos 2nd, 2010 at 11:09
büyük ihtimal ole olur mantiken ole yani şimdi almadığınız bi dersinde somutu olamaz.keşke puanınız yetmiş olsada direkmen okusanız daha ii olurdu yinede başarılar
Ağustos 2nd, 2010 at 11:10
okulu bitirirsiniz sonra sonradan silah eğitimi alırsınız yani sorun çıkmaz bi sınava tabii tutulursunuz oda kolay olur zaten ole alırsınız..
Ağustos 2nd, 2010 at 12:38
yani şimdi aldığım silahlı sertifikanında bi faydası olmaz öylemi.inşallah tekrar kursa gitmek zorunda kalmam.yorumlarınız için çok teşekkür ederim.
Ağustos 2nd, 2010 at 12:43
faydası olur nie olmasın geçerli olur heralde yani silahlı olmus olursun sonuçta aldın o dersi inş bi sorun çıkmaz…
Ağustos 2nd, 2010 at 14:34
ceylan hanım sertifakanızın tabıkıde yararı olur ücret kısmına gelınce o calıştıgınız yere göre degişir mantıkende hakan beyın dedıgı gıbı sertıfıkalı arkadaşlardan farklı olacaktır.. Ayrıca bende araştırdım yönetmeinlikte yok hakan kardeşim hatta bölüm hocasına kadar aradım.. yani kısacası arkadaslar bölüm harika ben memnunum şuan 2. sınıfı bıtırdım ve son stajımı yapıorum staj bıttıkten sora mezun oluyorum ve iyi bi konumda olacagımı düşünüyorum hatta bunun teklıfleride geldi bana. kendinize iyi bakın. verdiginiz önem sizi zaten kişisel ve mesleki olarak geliştirdigini sezebiliyorum bu yolda olur kendınızı araştırarak, geliştirerek hayatınıza en iyi şekilde yöne verebilirsiniz
Ağustos 2nd, 2010 at 16:19
hadi hayırlısı olsun hasan bey inş güzel yerlerde oluruz hepimiz dediğin gibi işteklifleri gelio banada bank asyadan gelmişti ama mezun olmadığım için olmadı gerçektende bölümün önü çok açık ve yeni yeni parladığı zamanlarda mezun olmuş olacaz buda bizim için bi avantaj..
Ağustos 3rd, 2010 at 04:01
hasan bey ben 4 ay önce silahsız güvenlik belgesi aldım bu sene de aöfden özel güvenlik korumayı yazmayı düşünüyorum.bu bölümü bitirdikten sonra bize faydaları ne olacak? lüften biraz aydınlatır mısınız?
Ağustos 3rd, 2010 at 07:30
arkadaşlar bende bu bölümü tercih ettim aöf den ama boyum 1.74 sorun olur mu acil bilgi verirseniz sevinirim?tşk
Ağustos 3rd, 2010 at 07:45
bende aöf den bu bölümü tercih ettim ama boyum 1.74 sorun olurmu acaba bilgi verirseniz sevinirim tşk
Ağustos 3rd, 2010 at 12:26
marmara üni. özel güvenlk ve koruma bölümünü bitirince iş bulma imkanı nasıl öğrenebilirmiyim ?
YARDIMLARINI BEKLİYORUM
Ağustos 4th, 2010 at 05:03
yorumlarınız ve cevaplarınız için çok teşekkür ederim.gerçekten benim için çok önemliydi ve çok faydalı oldu.bugün tercihlerimi yapıcam ve özel güvenliği ilk sıraya yazıyorum.aynı anda çalışmam gerektiği için açıköğretim yazıyorum.inşallah olur.sizinde dediğiniz gibi umarım bizim için herşey çok güzel olur ve yasa tasarısıda biran önce kabul olur inşallah..tekrar herşey için teşekkür ederim..
Ağustos 4th, 2010 at 07:19
Ağustos 7th, 2010 at 13:43
merhaba arkadaşlar ben 3 yıl özel güvenlil görevlisi son bir yıl ise güvenlik proje amiri olarak calışıyorum.Calıştıgım şirket türkiyenin en büyük güvenlik şirketi her hafta periodik olarak şirketimiz personeline kurs vermektedir.Bu kurssuda güvenlik ve koruma bölüm mezunu olan arkadaşlar vermektedir.Tek diyecegim şey eger böyle öğrenim görüyorsanız bence boşa
Ağustos 7th, 2010 at 14:44
selam arkadaşlar ben antalyada tatil köyü gvenlik şefiyim.8 yıldır bu işi yapıyorum.. bir çok yorum okudum evet herkes kendince haklı… ama öncelikle yaptığımız güvenlik işni ciddiye almamız lazım.doğru bir arkadaşımız amirleri askerlerden ve polislerden seştiklerini söylü yor.. nitekim öyle oluyor ama iş yerine kendini ispatlar ciddi bir iş çıkarırsan yöneticilerin asker veya polis iareci almalarını önleriz herşey devletin elinde değil.. ben 8 yıl önce sahilde bekleyen bir gv. idim ama kendimi ispatladım ortaokul mezunu idim.. dışarıdan bitirip diploma aldım ve şimdi 2 yıllık ögv. koruma okuyorum..17 personelim var gvş. olarak çalışıyorum.. sakın acaba demeyin sadece sesimizi duyurmak için yorum değil, devlete doğru bağırmamız lazım. oylarımızı vermeden önce şartlarımızı söyleyelim. emekli personel istemiyoruz, maaşlarda genel kolluk kuvet lerrine yakı bir iyileştirme istiyoruz.. özel dandirik şirketlerin kalkmasını istiyoruz dememiz lazım.. herkese teşekkürler…….
Ağustos 14th, 2010 at 08:37
slm bende bu sene özel güvenlik ve koruma bölümünü kazandım 34 yasındayım bitirene kadar 36 yaş sınırı varmı acaba ve bu bolümü bitirirsem bana ne faydası olur.yakında 4 c de işe baslayacam bu bölümü bitirmem statü degişikligine etken olurmu ilerde…
Ağustos 14th, 2010 at 19:01
iyi geceler ben özel güvenlik ve koruma bölümünü kazandım bu yıl yasım 34 bitirene kadar 36 bu bolümde mezun olduktan sonra iş bulma konusunda yaşın bi önemi varmı cevap yazarsanız sevinirim.ayrıyeten yakında 4 c statüsünde işe baslayacam okula devam konusun da sıkıntı olurmu işyeri izin konusunda sıkıntı yaratırmı.. teşekurler
Ağustos 16th, 2010 at 08:49
Arkadaşlar..
Bende Özel Güvenlik Bölümünü bu yıl okuyacağım ve okul için gerekli belgeleri tam olarak bulamadım.Kayıt için hangi belgelerin lazım olduğunu tam ve eksiksiz bilen varsa acil yazar mısınız.. Şimdiden teşekkür ederim.
Ağustos 19th, 2010 at 10:02
arkadaşlar ben bu yıl ilk defa adalet okumak istiyorum ama şuan güvenlik işi yapıyorum özel güvenlik ve korumayamı gidyim yoksa adaletemi gideyim akıl vere yokmu çaresizim teşekkürler
Ağustos 22nd, 2010 at 03:21
bende ek yerleştirmelerde özel güvenlik ve koruma bolümünü yazacağım boyum 1.63 ama bu bölümü okumayı istiyorum…puanım 283
Ağustos 25th, 2010 at 21:39
arkadaslar ben 10 yıldır gercekten ideal bir kurumda kadrolu olarak calısıyorum sarf ettiğiniz ücretlerin cok cok üzerinde maaş almama rağmen vede 30 yasına geşmiş olmama rağmen kocaeli üniversitesine kayıt yaptıracam…. gerisini siz düşünün bu bölüm hakkında… bu mesleği hak ettiği yerlere getirmek için okuyun okuyun okuyun…..
Ağustos 29th, 2010 at 13:38
Bende A.Ö.F Özel Güvenlik Ve Koruma 2. sınıf öğrencisiyim.Acaba A.Ö.F de staj yapma varmı yokmu bilgisi olan arkadaşlardan cvp bekliyorum. Yorumlarınız için şimdiden teşekkür ederim.
Eylül 3rd, 2010 at 20:21
özel güvenlik ve koruma bölümününde okumaktayım.2 yıllıktan 4 yıllığa geçişi varmıdır. 2 yıllık mezunlar ile orta okul ve lise mezun güvenlik görevlileri çalışanları arasında farklılık olacakmı.güvenlik amiri olarak çalıştırılma durumları varmıdır. arkadaşlar bu konular hakkında bilgi verirseniz teşekkür ederim.
Eylül 4th, 2010 at 14:05
arkadaşlar herkese iyi çalışmalar.bütün yorumları tek tek okudum haklısıda var haksızıda..inşallah çalıştığımız sektör istediğimiz seviyelere gelir.güvenlik ve koruma bölümü mezunu arkadaşlar arkanıza bakmadan devam kendimizi geliştirebildiğimiz kadar geliştirelim,zararı dokunmaz.bende kayıt yaptırcam
2 yıllık önlisans mezunuyum 2 yılda böyle okuruz.ayrıca 3 yıldır asgari ücretle çalışıyorum.çok moralim bozuldu çok bu işi bırakasım geldi ama yılmadım arkadaşlar hakkımız alıcaz türkiyede güvenlik sektörü çok iyi yerlere gelecek inşallah.Allaha emanet olun.
Eylül 6th, 2010 at 15:22
slm bende bu yol aöf den özel g ve koruma bölümmüne gideceğim bu bölümde okuyan arkadaslara dersler hakkında soru soracağım derslerin zorluk derecesi nedir bilgi verirseniz sevinirim..
Eylül 7th, 2010 at 15:22
arkadaşlar açıköğretim kayıt tarihlerini bilen varmı.araştırdım ama kesin bi tarih bulamadım.bilen varsa yardımcı olursanız çok sevinirimm.acill lütfen..
Eylül 9th, 2010 at 09:41
özel güvenlik 20 eylülde başlıyor
Eylül 10th, 2010 at 12:41
özel güvenlik bölümüne girerken özel sınav veya sözlü,fiziki mülakatları varmı????
Eylül 11th, 2010 at 04:50
ben 9 yıldır bu meslekteyim akadaşlar eğer güzel bir kendi bünyesi iş bulabilirseniz süper ama arkadaşların dediği gibi taşeron falan filan da iş olursa ALLAH yardımcınız olsun ama hepsi için değil tabii bnm yaşım 35 şuan ve bu yaşta bankaya girdim çok şükür bu işte kesinlikle sabırlı olmak vede sabah gelip akşam gitmeyi düşünürseniz meslek olmaktan çıkar yanlız maaşa bakarsınız ve oo arkadaşların dediği uzmanlar albaylar polisler sizin mesleğinizin tepesine otururr bnde bu sene özel güv koruma bölümüne kayıt yaptırdım işini seven gayet iii yapanlar görecekki o polisler albaylar uzmanlar ast subaylar sıkıya gelmez üst kademeden laf yedikleri zaman kaçoyorlar ben yaşadım ta kurmay albayına kadar tek lafta kaçtılar ve son işyerim istanbul da kendi bünyesinde bir plaza 4 sene çalıştım ve onlarca aseke geldi kaçtı plaza pes etti ve kendi içimize döndü yani işini yapan seven güvenliklere
Eylül 21st, 2010 at 15:10
özel güvenlik ve koruma bölümüne yeni kayıt oldum bu bölümden mezun olanlara herhangi bir sitatü verilecekmi. yoksa amir statüsündemi çalıştırılacak. bilgisi olan arkadaşlar lütfen paylaşşın
Eylül 21st, 2010 at 15:14
arkadaşlar özel güvenlik ve koruma bölümü derslerinin puan hesaplaması nasıl olacak bilgisi olan arkadaşlar lütfen paylassın
Eylül 22nd, 2010 at 05:46
arkadaşlar walla ben 2009 yılı özel koruma ve güvenlik mezunuyum hatta büyük bi derecemde war fakat iş yok üç kuruş maaaş veriolar en iiisi kpss puanıyla kamu güvenliği olmak
Eylül 25th, 2010 at 00:04
ARKADAŞLAR MERHABA YORUMLARI OKUDUM BEN 2YILLIK KORUMA GÜVNLİK BÖLÜMÜNE YENİ KAYIT OLDUM.KENDİM BU SEKTÖRDE 6 YILDIR ÇALIŞIYORUM. OKUMAKTAN ZARAR GELMEZ ÖYLE ARKADAŞLAR VARKİ TUTANAK TUTMASINI, GÖREVİNİN CİDDİYETİNİ DAHİ BİLMİYOR.O ZAMAN BU FAKÜLTEYİ BİTİRELİM EN AZINDAN BİR KARİYERİNİZ OLUR. BİRDE SİZE DAHA İYİ FIRSATLAR VERİRLER. ÖRNEK GÜVENLİK AMİRLİĞİ. GURUP ŞEFLİĞİ VB. MAAŞLARINIZDA EN AZ 100 ARTACAĞINI KAFANIZA KOYUNUZ . İSTER İNANIN İSTER İNANMAYIN. SAYGILARIMLA…
Eylül 25th, 2010 at 00:14
sınnav soru ve cevaplarını paylasalım arkadaşlar. isterseniz koruma güvenlik bölümü 2yıllık fakülte bölümü adı altında facebokta sayfa açıp burda sorunlarımızı sınav soru cevap.ve hertürlü iletişimi burdan sağlaya biliriz. görüşlerinizi bildiriniz. fikirlerimi paylaşalım. sonuca muhakkah ulaşacağız. inanıyorum.
Eylül 27th, 2010 at 12:35
SLM ARKADAŞLAR BU YIL HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM BÖLÜÜMÜNE YERLEŞTİRİLDİM AMA HENÜZ KAYIT YAPTIRMADIM ÖZEL GÜVENLİK VE KORUMA İSTİYORUM EKTERCİHMİ YAPMAM LAZIM YOKSA DİREK BÖLÜM DEİŞTİREBİLİYORMUYUM BİLGİSİ OLAN ARKADAŞLAR BİLGİ VERİRSE SEVİNİRİM ……
Ekim 9th, 2010 at 18:43
merhaba arkadaşlar ben uzman cavuşum.ben de yorum yapmak istedim çünkü bu bölümü okuyorum ve bu sene ikinci sınıfa gectim ama acıköğretim okuyorum.mesleğin beşinci yılındayım nasip olursa meslekte 10 yılı doldurup özel guvenlik şefi veya yardımcısı olmayı düşünüyorum.herkes tevsiye etti bende bu bölüme yazıldım ve hiç pişman değilim.gerçektende geleceğin mesleği diye düşünüyorum çünkü artık herşey özelleşiyor.ve herkese bu mesleği öneririm saygılarımla herkese hayırlı geceler…
Ekim 19th, 2010 at 03:17
berkay dediğin mantıklı benim msn baby_yuzlumsd@hotmail.com
Ekim 19th, 2010 at 03:19
berkay dediğini yapmak lazım benim msn adresim baby_yuzlumsd@hotmail.com burdan haberleşiriz ,
Ekim 23rd, 2010 at 07:44
bu işe bende varım olabilir aslında mantıklı
kalp_20@hotmail.com
Ekim 24th, 2010 at 06:25
arkadaşlar ben bu sene kayıt oldum özel güvenlik ve koruma bölümüne klitaplarımıda aldım ama hepsini okumak biraz zor gibi internet de buldum bizim bu bölümün çıkmış soru ve cevapları var kitapçık halinde satılıyo ben almayı düşünüyorum bu linkden ulaşabilirsiniz http://www.kitapkirtasiyem.com/pinfo.asp?pid=21896
bütün arkadaşlara başarılar inşallah bu bölümü okuyan tüm arkadaşlarımız 2 senede mezun olabiliriz takıntı yapmadan
Ekim 24th, 2010 at 10:41
isa bey bana düşen ne varsa yapmaya hazırım. sizinde elinizden geleni yapacağınızdan eminim.soruları cevapları. bilinmeyen konular veya özel bir site kura biliriz. onun içinde potansiyelimiz artmalı kalabalık olmalı ve iletişimizi siteden sürdüre biliriz.ben şuan derslere çalışmaya başladım baya zevkli geçiyor.
Ekim 24th, 2010 at 15:47
ÖZEL GÜVENLİK VE KORUMA 1 SINIF DERSLERİ 1.GENEL İŞLETME 2.DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ 3.ANAYASA HUKUKU 4HALKLA İLİŞKİLER VE İLETİŞİM 5.HUKUKA GİRİŞ 6 .TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİSİ 7. YABANCI DİL. TOPLAM 7 DERS OLUP . SORUMLU OLARAK 2 DERSTEN GEÇEBİLİRSİNİ ÇALIŞMALARIMIZI YAZARAK YAPARSAK AKLIMIZDA DAHA İYİ KALIR. GÜNLÜK EN AZ 1 SAAT DERS ÇALIŞMALIYIZ..BOLCA TES ÇÖZMELİ VE YARDIMCI KİTAP KULLANMALIYIZ
Ekim 24th, 2010 at 16:10
BENCE İYİ BİR GÜVENLİKÇİDE OLMASI GEREKEN RESMİ OLMAYAN ŞARTLAR ŞÖYLE OLMALIDIR 1.TAHSİL 2.YABANCI DİL 3.ERKEKLERDE BOY 1.70 İLE 1.80 ARASI KİLO. 60 İLE 80 ARASI BAYANLARDA BOY.1.65 İLE 1.75 ARASI KİLO 50 İLE 70 ARSASINDA OLMALI FAKAT BOY VE KİLO GÜVENLİK GÖREVİNİ ETKİLEYEN AŞIRI BİR FAKTÖR DEYİLDİR NİÇİN.. ÇÜNKÜ HER KALIPLI İNSAN BEYNİ ÇALIŞAN İŞİ KAVRAYAN İŞTEN ANLAYAN ESNEK PROBLEM ÇÖZÜCÜ ATİK DEYİLDİR. BAZEN KÜÇÜK GÖRDÜĞÜMÜZ İNSANLARIN YAPA BİLDİĞİ İŞLERİ YAPAMAZ VE KAFALARI ÇALIŞMAYA BİLİR. BU İŞLER TAMEMEN ALLAH VERGİSİ VE EĞİTİMLE OLUR. SONUÇTA BOYU UZUN OLANDA OLMAYANDA BU İŞİ YAPABİLİR. BENCE….AYRICA BU İŞLE UĞRAŞAN ARKADAŞLARIN KENDİNİ KORUYACAK KADAR. KARETE. TEKVANDO. KUNFU VB BİR SPOR DALI İLE İLGİLENMELİ VE SİGARA KULLANMAMALI. CESERATLİ OLMALI. SIR SAKLAMASINI BİLMELİ. KURALLARA UYAN İLETİŞİMİ İYİ BİRİ OLMALIDIR BENCE
Ekim 25th, 2010 at 12:36
ben bu sene ikiye gectim.özellikle ingilizceden cekiniridm.gecen sınavda 60 alıp gectim dersleri de kafamızda buyutmememiz gerek gerçekten az da olsa calışırsak yaparız.yetrki biraz şevkin olsun.
Kasım 12th, 2010 at 07:46
berkay bana ulaşabilir misin eya ben sana ulaşayım msn adresin veya facebook hesabın varmı ??
Kasım 19th, 2010 at 03:17
mustafasahin154@hotmai.com bana faceeboktan bana arkadaşlık gönder burda görüşelim isa bey benim mesenem yoktur
Kasım 19th, 2010 at 03:22
İSA BEY BEN BERKAY FACEBOOK BİLDİRDİM. BURDAN İLETİŞİM SAĞLIYA BİLİRİZ..İYİ BAYRAMLAR.
Kasım 19th, 2010 at 03:32
KORUMA GÜVENLİK BÖLÜMÜ SINAVLARINA HAZIRLANIRKEN KİTAPCIKLARIN YARISINDAN SORUMLUYUZ..BEYLER HANIMLAR .KİTAPLARIN HEPSİNE ÇALIŞMAYALIM.AOF KORUMA GÜVENLİK OKUYAN ARKADAŞLARA DUYRULUR. İYİ BAYRAMLAR.. BERKAY
Kasım 25th, 2010 at 06:42
İSA BEY FACEBOOKTAN İLETİŞİM SAĞLIYALIM BEN SİZE ULAŞAMADIM. İSA BEY……
Kasım 25th, 2010 at 06:43
İSA BEY TELEFONU NUMARANI VER TELFONLA ÖN İLETİŞİM SAĞLIYALIM
Kasım 29th, 2010 at 07:32
baby_yuzlumsd@hotmail.com-http://www.facebook.com/#!/ hesabım tlf da veririm ama herkez görüyor sorun çıkmasın ekleyin görüşelim -mustafa seni ekledim ama bulamadı face :S
Kasım 29th, 2010 at 13:02
mrb.arkadaslar ben 1yıldır bu meslekte v.amırı olarak calısmakatayım. çoğu yorumu okudum ,bende bu bölümü acıktan okumak istiyorum yetkılı yada konuyla ılgılı bılgılı olan bırısının facemi ekleyıp benı bılgılendırmesını ıstyorum teşekkürler.
Kasım 30th, 2010 at 12:30
isa bey ikimizde görüşemiyoruz ve buluşamıyoruz. okadar uğraştım ulaşamadım sende . burdan görüşeceğiz…
Kasım 30th, 2010 at 14:53
slm arkadaşlar ben aöf özel güvenlik kayıt yaptırdım bölüm hakkında yardımcı okumusunuz rica etsem şimdiden teşekkür ederim
Aralık 1st, 2010 at 01:58
msn attım sayfaya görünmüyor mu ??
Aralık 5th, 2010 at 16:39
ben iki yıllık özel güvenlik ve koruma bölümünü bitirdim .hemen hemen 3,5-4 yıl oldu bitireli .bildiğiniz gibi 5 yılda bir kimlik yenileme eğitimi ve sınavı var .merak ettiğim şey acaba bizde bu işlemler geçerlimi . biz okulda iken kimlik değişimi yada eğitimi olmayacağı söyleniyordu acaba aslı varmı… bilgilendirirseniz sevinirim….
Ocak 2nd, 2011 at 07:52
arkadaşlar bu işle brz blgi verirmisiniz lütfen bklyrm
Ocak 6th, 2011 at 19:34
5188. NOLU YASA MECLİSTEN GEÇER İSEAYŞE HANIM SİZİN BİTİRDİĞİNİZ 2 YILLIK GÜVENLİK BÖLÜMÜ SİLAH ATIŞI HARİÇ YENİLEME YAPTIRMAYACAKSINIZ.ŞU AN OKUDUĞUNUZ GÜVENLİK BÖLÜMÜ YENİ TAM OLARAK BİR YORUM GÖRÜLMÜYOR SADECE OKUDUĞUNUZ BU BÖLÜMKADROLU ÇALIŞIYORSAN GÜVENLİK AMİRİ OLABİLİRSİNİZ.YOK NORMAL. ÖZEL SEKTÖRDE ÇALIŞIRSANIZ.KORUMA GÜVENLİK AMİRİ OLARAK GÖREV YAPIP MAAŞINIZIN ASKERİ ÜCRETİN SADECE 100. DE 10 İLE 100. DE 30 ARASI FARK ALIRSINIZ.AYŞE HANIM.TELEFON VERİRSENİZ GENİŞ BİR BİLGİ TRANSFERİ YAPABİLİRİZ..SAYGILARIMLA….
Ocak 6th, 2011 at 19:37
ayşe hanım yukarıda verdiğim bilgiler doğrudur. daha ayrıntılı bilgi içim telefonla görüşelim..adios.
Ocak 14th, 2011 at 03:28
arkadaslar ben su anda ögg yım ama önlisans bölümünüde kazadım maasım 1100 devammı etsem okulamı gıtsem yorumlarınızı beklıyorum saygılarrr
Ocak 15th, 2011 at 20:31
arkadaşlar ben açık ögretimden okumak istiyorum güvenlik üniversitesini bu mümkünmü okunabiliyormu acaba?? bilgi verirseniz sevinirim
Ocak 18th, 2011 at 03:47
Tek hayalim polis olmaktı denedim ama sınavı kazanamadım özel güvenlik olmaya karar verdim sonuçta oda üniformalı silahlı
Kocaeli güvenlik bölümünü kazanmıştım ama bazı sebeplerden dolayı gidemedim güvenlik görevlisi olarak 1 yıl çaılştım şimdi açıköğretimden okuyorum bu bölümü.İnş hakkımızda hayırlısı olur mezun olduğumuzda açıkta kalmayız…
Ocak 20th, 2011 at 07:22
Arkadaşlar kararlı azimli pratik geleceği görür teknolojik imkanları kullanabilen takip eden biriyseniz sakın korkmayınız geleceğin en ideal mesleklerinden bir tanesi emin olun 5 kişi form doldurdunuz özelliklere baktılar aaa ne gorduler adam da herşey var diğer 4 kişi nakavt o yuzden hiç korkmayınız kendim 12 yıldır güvenlik sektorundeyim Özel Güvenlik Ve koruma Okuyacak arkadaşlar Kocaeli Üniversitesi Hereke MYO ÖZel Guvenlik Ve koruma Bölümü tavsıye ediyorum ilk açan okul bu bölümü Gazi Hova Ve Orkun Hoca saygıdeğer kişilerdir ve referansları çok sağlam kişilerdir benım tavsıyem kimseye sormayınız yapınız içiniz rahat ve ferah olsun saygılarımla aklına takılan yazabilir saskinkene@hotmail.com
Şubat 14th, 2011 at 14:37
arkadaşlar ben İstanbul üniversitesi özel güvenlik ve koruma bölümü 2. sınıfta okuyorum… şunu belirtiyim bölümün ne olursa olsun hakkıyla okuduğun zaman belirli yerlere gelebilirsin.. bu bölümü okurken özel sektörde çalışacağınızı unutmayın, özel sektörde sizi seçecek adamlar da öle boş adam seçmek istemezler yani bu bölümü bitirmeniz yetmiyor onların gözünde… staj yaparken bulunduğunuz şirket sizi işe alacaksa yönetici sıfatında alacağının farkında.. biraz geyret ve staj yeri çok önemli.. geçen sene mezun olarak çalışan arkadaşlarımın çoğu en düşüğü amir olmak üzere iş başında.. tabi önemli olan ve üzerinde durulmayan bir nokta var bu da askerlik konusu… askerliğini yapmış olan bir kişi istanbulda istediği kurumsal şirkette yönetici olarak çalışabilir… dersleri ii dinleyin staj yerinizi ii seçin ve alabildiğiniz kadar sertifika alın.. boş boş okuyup fabrikada normal güvenlik olarak çalışıyorum demeyin sonra
Şubat 14th, 2011 at 14:41
sertifikadan kastım bilgisayar ser. ingilizce srtf. yakın savunma srtfk. gibi gibi.. yüzücü srtfk gibi gibi gibi… donanınn
Şubat 20th, 2011 at 10:25
mihra
Şubat 20th, 2011 at 10:28
mihraç çok haklı donanın donanın donanın
Mart 7th, 2011 at 12:11
ya kardeşim bu ne herkes ayrı bir şey söylüyor. biri iyi biri kötü biri memnunum biri iş olanağı yok biri iş olanağı var diyor.hiç bir şey anlamadım kimsenin dediğine bakmayın ne biliyorsanız onu yapın.hayattan korkmayın
Mart 9th, 2011 at 10:08
arkadaşlar açıköğretim özel güvenlik bölümünden okul bitince lisans tamamlamak için geçiş yapabiliyormuyuz.yapabiliyorsak hangi bölümlere oluyor.bilgi verirseniz sevinirim.
Nisan 18th, 2011 at 09:40
ARKADASLAR bu bölüm hakkında tam bilgi almak istiyorum acaba kaç puanda alınıyor kesin olarak ve neleri dikkate alıyorlar ?
Nisan 23rd, 2011 at 18:03
cyln cmgl:
“arkadaşlar açıköğretim özel güvenlik bölümünden okul bitince lisans tamamlamak için geçiş yapabiliyormuyuz.yapabiliyorsak hangi bölümlere oluyor.bilgi verirseniz sevinirim.”
İktisat veya işletme programlarından herhangi birine hazırlık sınıfını tamamlamak şartıyla 3. sınıftan devam edebilirsin
Nisan 25th, 2011 at 05:59
Arkadaşlar bende 5 4yıdır özel güvenlik olarak çalışmaktayım şu anda ülkemizde özel sektöre bakılarak yapılacak en iyi iş diyebilkirim okulunu okuyan arkadaşlarada bi tavsiyem var rahat olun çok güzel bir bölüm seçmişiniz diyebilirim diğer bölümleri okuyanlara nazaran sizler daha şanslısınız bende inşallah açık öğretimden yazılmayı düşünüyorum yolunuz açık olsun….
Nisan 30th, 2011 at 15:09
peki arkadaşlar açık ögretim özel güvenlik okulunu bitirdikten sonra dikey geçiş sınavlarına girip 4 yııllık bi blme gevemilirmiyiz veya 3.ncü sınıftan açıktan 4 yıllık bi programa devam edebilirmiyiz yardımcı olursanız sevinirim
Mayıs 12th, 2011 at 04:08
değerli arkadaşlar
öncelikle ö.g.g. olarak kendisini tüm olumsuz şartlar göz önüne alınarak meslegine adamış bugün buradayım ama yarın…? sorusunun cevabını veremeyen tamamen kişinin gençlik gücünden yararlanarak olmadık koşullarda yıpratılarak faydalanılan bu meslek mechul bir karanlıkta sahıpsiz ve rand amaçlı tek başına bırakılmıştır.Bu meslekte çalışan ve meslek edinmek için m.y.o okuyan değerli arkadaşlarıma SABIR VE BAŞARILAR DİLİYORUM
arkadaşlar ülkemizde yarın ne olacagı belirsiz olan palitik kararlar her iktidar ve secim sonrasında yeniden yapılanmaktadır tüm çalışanların ortak temennisi uzun süredir basında yer alan ve sonuç alınamayan ö.g.g.yasasının fatklı ve kişisel çıkarkardan arındırılmış olarak göz ününe alınması olmuştur.
bu bağlamda öncelikle ö.g.g. olarak iş imkanı refeans kimliğine büründürülen torpil magbında gerçekleşmektedir. ileride ne olur bilinmez ama şimdilik bu böyle devam ediyor mesleki deneyim,kişisel gelişim beceriniz ve ikili ilişkileriniz şimdilik sizin en hakiki ve sadık dastunuz meslegini koru ve sahipçık
saygılar
Mayıs 13th, 2011 at 17:11
bende bu bölümü okuyorum istediğiniz bilgiyi paylaşabilirim merak edenler için.. iyi geceler. facebook adresimden msj gönderebilirsiniz. sen-ben34_@hotmail.com
Haziran 8th, 2011 at 11:00
peki jandarma ve polis olarak görevlerini bırakmış ve 2 yılıın özel güvenlik ve koruma diploması olanlar nasıl bir avantaja sahip sizce bilen var mı.paylaşırsanız sevinirim
Haziran 13th, 2011 at 03:11
teşekkür ederim peki bu hazırlık sınıfı nasıl oluyor acaba.?
Haziran 14th, 2011 at 04:30
Çok Saygı Değer arkadaşım Jandarma veyahut polis hizmetini bırakarak 2 yıl onlisans özel guvenlik ve koruma bölümünü bitiren bir şahıs çok güzel yerLere gelebilir fakat tabıkıde her zaman dediğim gibi kendini yetiştirebilmek önemli olan bir durum söz konusu jandarma ve polislik hizmetini bitiren bir kişi zaten ÖGG kimlik kartı ile herhangi bir porjode mudur veyahut amir sıfatıyla göreve başlıyabilir bunda sıkıntı yok 2 yıl önlisans ekleyip dışarıdanda 4 yıl tamamlayabilirsen piyasadaki bir çok müdürden daha iyi olursun diğer arkadaşlar ne dediğimi anladı sanırsam…
Dğer saygı değer arkadaşlarımız elbet bir gun bizleri kaale almak durumunda kalacaklar bunun ötesi yok yeterki sizşler mesleklerinize sahip çıkın hedefinizi yuksek tutun bu böyle gitmez gidemez sadece şirketlerin veya başkalarının bizim sırtımızdan para kazanma yeri değil bizlerinde söz hakkı olacak elbette çürük elmalar olacaktır onlarıda bizler eleyeceğiz.
SaygıLarımla….
Haziran 17th, 2011 at 11:00
özel güvenlik okumaya niyettim vardı ama bu kadar olumsuz yorumdan sonra bu bölümü okumaktan vazgeçtim okuyan arkadaşlara başarılar:)
Haziran 21st, 2011 at 16:48
bende bu sene mezun oluyorum ama sanmıyorum iş bulabileceğim silahlı çalışma sertifika hakkını kazandım ama çıkışımı almadan alamıyorum bu belgeyi güzel geçen 2 senenin ardından abartıldığı gibi bir bölüm olmadığını açık ve net sölemek istiyorum.inşallah hakkımda hayırlısı olur ama pek çok geçen seneden mezun olan arkadaşım halen işsiz işi olnalrda normal 3 ay eğitim alan ö.g.g.farklı değil tercih yapmadan önce düşünün derim boşuna emek ve zaman açısından tşkler….
Temmuz 25th, 2011 at 12:24
ARKADAŞLar bnde bu bölümü yazmayı düşünüyorum ama okuduğum kadarıyla sağlık raporu falan diyorsunuz. bnde cilt problemi var yani küçük sivilce gibi şeler çıkıyor. geciyor izleri bazen kalıyo bazen kalmıyor. bu sağlık raporda bu sorunum problem olurmu ? lütfen orada okuyan biri cvplarsa sevinirim
Ağustos 3rd, 2011 at 03:49
merhaba arkadaşlar, polis meslek yüksek okulu mezunu polis memuruyum,özel güvenlik ve koruma bölümü aöf okumak istiyorum,ayrıca (4yıllık)işletme bölümü mezunuyum.ileride ne gibi faydası olur bana , bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim.sizin çalıştıgınız şirketlerde benim konumumdaki çalışanlar,ne kadar maaş alıyor.
Ağustos 3rd, 2011 at 03:54
unuttugum bir nokta,emekli olduktan sonra güvenlik şirketi açabiliyormuyuz.bu diploma ile ,okuyan arkadaşlar sizin önerileriniz benim için önemli…
Ağustos 15th, 2011 at 02:46
Yorumlara baktımda olumlu olumsuz herkez görüşlerini ortaya koymuş.Benim görüş olumsuz yazan Arkadaşlara ve diyeceğim odurki bu sektör daha çok yeni ve bu bölümü okuyacak arkadaşlar önecelikle şunu bilinki şuan değil ama önü açık bir sektör ilerde mutlaka yeni düzenlemeler yeni yasalar gelecektir bu şekilde ilerlemesi imkansız.Mutlaka yeni yasalar ve yeni haklar gelecektir bunun üniversitesini okuyanlara bende bu bölümü tercih ettim bekliyorum umarım çıkar.Saygılar…
Ağustos 19th, 2011 at 09:59
ya ben bu sene kazandm neler gereklı kayıt ıcın bulamıyorum ınt .den tam olarak ve cogu kısıden kadın olanlar ıcın ımkan az dıye duydum bole bıse varmı bıde polıslık dekı falan gbı vucuttakı ızlere falan bakılıyormu cvp verrsenz sevınırımm
Ağustos 19th, 2011 at 10:01
bide silahlı ve silahsız nasıl oluyor okulu bıtırdıkten sonramı sılahlı olunablıyo yoksa onceden demı lutfen bılgı verın
Ağustos 19th, 2011 at 10:57
tercihlerde gaziantep oğuzelim myo (i.ö) geldi boy sıkıntısı yok sporum iyi pc ve ing sertifikam da var sizce ne yapmalıyım
Ağustos 20th, 2011 at 05:23
kou 2011 güvenlik mezunuyum.bikaç aylık kurs sonucu güwenlik sertifikası alanlarla bu bölümü okuyanlar arasında hiç fark yok.tawsiye etmem.boşuna zaman ve boşa harcanan emekten başka bişey degl
Ağustos 24th, 2011 at 08:41
mrb arkadaslar bende bu yıl herekeyi myo kazandım bu işi gercekten yapmak istiyorum ama yükselme sansının az oldugunu söyleyen arkadaslar var ben boksörüm türkiye ikinciligim var sizce bu bana bi avantaj saglar mı yardımcı olursanız sevinirim tşkrler….
Ağustos 24th, 2011 at 09:02
arkadaşlar 2007 senesi kocaeli üniversitesi özel güvenlik ve koruma bölümü mezunuyum.Üzülerek söylüyorum ama özel sektörde 3 ay eğitim alanlardan hiç bir farkımız yok tek farkımız onlardan 1 yıl 9 ay daha fazla eğitim görmemiz yasa bizi korumuyor devlet bile bünyesine hala çoğunlukla özel şirketten kimlik alanları alıyor boşuna okumuşum, öyle bize anlattıkları gibi bir bölüm değil çoğu bölüm gibi fasa fiso bi bölüm boşuna okumayın gidin bi şirketten alın eğer okumayı çok istiyorsanız da aöf de okuyun boş yere o kadar masrafa gerek yok. Ayrıca okul mezunlarının amir olarak işe başladığı da tamamen yalan ben devlet hastanesinde normal görevli olarak çalışıyorum amirimde LİSE mezunu
Eylül 23rd, 2011 at 07:23
arkadaşlar bende malatya meslek yüksek okulundan bu sene mezun oldum iş alımı hiç yok adam lise mezunu arıyor üniversite mezununun hiç bi avantajı yok belki ilerde bir yasa olursa olur yoksa boş bir bölüm sırf üniv okumak için okunulan bir bölüm geleceği yok yani:)ama tabi burda okuyan arkadaşlara sesleniyorum eğitimin boşu olmaz illaki bir yerde faydasını göreceğiz geleceğin meslekleri arsında ilk başta emniyet geliyor ve bu işde bize düşüyor