Özel Güvenlik ve Koruma Bölümü





Bu programda günümüzde önemi gitgide artan  firma,hane ve kişilerin güvenliklerine yönelik eğitimli elemanların yetiştirilmesi amaçlanmıştır.
KOU. Hereke Ö.İ.UZUNYOL MYO Türkiye’de ilk olarak 2003-2004 eğitim-öğretim yılında hizmete başlamıştır.
Özel Güvenlik Programında İnsan hakları ve hukukun üstünlüğü ilkesine bağlı olarak özel güvenlik elemanlarının yetiştirilmesi amaçlanmaktadır, Öğrencilere İnsanlarla görevi sırasında etkili iletişim kurmayı sağlayabilen , Ateşli silah bulunduracak veya taşıyacaksa bunun hukuki koşullarını, silah mekaniği ve atış becerisini, Kişi koruyacaklarsa ilke ve yöntemleri gibi konular öğretilmektedir.

2003-2004 eğitim yılında öğretime başlayan ve bu konuda eğitim veren başka bir resmi kurumun bulunmaması, bu programın ülke çapında tanınmasını sağlamıştır. Ülkemizde özel güvenlik elemanı olarak yaklaşık 150 bin civarında çalışan bulunmaktadır. Bu konuda hizmet veren yaklaşık 4 bin şirketin bulunması programı ilgi odağı haline getirmiştir. Bu programı açarken GÜSOD (Güvenlik, Gözetim ve Organizasyon Derneği), programın oluşmasına tam destek vermiştir. GÜSOD ile eğitimde işbirliği protokolü imzalanarak teknik derslere destek, laboratuar kurulması, öğrencilerin staj ve işe yerleştirilmeleri, ayrıca ortak bilimsel araştırmalar yapılması konusunda görüş birliğine varılmıştır. Ayrıca bu programa Kocaeli Emniyet Müdürlüğü de teknik destek vermektedir. Bu programda temel hukuk. Toplum psikolojisi, sosyoloji, silah bilgisi, yakın savunma teknikleri, güvenlik sistemleri, özel güvenlik kanunu gibi dersler verilmektedir.

ÜNİVERSİTE FAKÜLTE BÖLÜM PUAN TÜRÜ KONT 2004 PUAN 2005 PUAN 2006 PUAN 2007 PUAN METEB ŞEHİR
ULUDAĞ ÜN. SOSYAL BİLİMLER M.Y.O. ÖZELGÜVENLİK ve KORUMA (TABLO-3B) EA-1 30   YENİ 248,426 252,612 BURSA BURSA
MEHMET AKİF ERSOY ÜN. M.Y.O. ÖZEL GÜVENLİK ve KORUMA (TABLO-3B) EA-1 50 YENİ 241,292     BURDUR BURDUR
Etiketler: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
Facebook Profilinde Paylaş Twitter'da Paylaş
null
Özel Arama

Eğer yazıyı beğendiyseniz ya da ekleyecekleriniz varsa, lütfen yorumunuz yazın veya RSS aboneliği ile yeni yazılardan anında haberdar olun.

Yorumlar

değerli arkadaşlar
öncelikle ö.g.g. olarak kendisini tüm olumsuz şartlar göz önüne alınarak meslegine adamış bugün buradayım ama yarın…? sorusunun cevabını veremeyen tamamen kişinin gençlik gücünden yararlanarak olmadık koşullarda yıpratılarak faydalanılan bu meslek mechul bir karanlıkta sahıpsiz ve rand amaçlı tek başına bırakılmıştır.Bu meslekte çalışan ve meslek edinmek için m.y.o okuyan değerli arkadaşlarıma SABIR VE BAŞARILAR DİLİYORUM
arkadaşlar ülkemizde yarın ne olacagı belirsiz olan palitik kararlar her iktidar ve secim sonrasında yeniden yapılanmaktadır tüm çalışanların ortak temennisi uzun süredir basında yer alan ve sonuç alınamayan ö.g.g.yasasının fatklı ve kişisel çıkarkardan arındırılmış olarak göz ününe alınması olmuştur.
bu bağlamda öncelikle ö.g.g. olarak iş imkanı refeans kimliğine büründürülen torpil magbında gerçekleşmektedir. ileride ne olur bilinmez ama şimdilik bu böyle devam ediyor mesleki deneyim,kişisel gelişim beceriniz ve ikili ilişkileriniz şimdilik sizin en hakiki ve sadık dastunuz meslegini koru ve sahipçık
saygılar

bende bu bölümü okuyorum istediğiniz bilgiyi paylaşabilirim merak edenler için.. iyi geceler. facebook adresimden msj gönderebilirsiniz. sen-ben34_@hotmail.com

peki jandarma ve polis olarak görevlerini bırakmış ve 2 yılıın özel güvenlik ve koruma diploması olanlar nasıl bir avantaja sahip sizce bilen var mı.paylaşırsanız sevinirim

teşekkür ederim peki bu hazırlık sınıfı nasıl oluyor acaba.?

Çok Saygı Değer arkadaşım Jandarma veyahut polis hizmetini bırakarak 2 yıl onlisans özel guvenlik ve koruma bölümünü bitiren bir şahıs çok güzel yerLere gelebilir fakat tabıkıde her zaman dediğim gibi kendini yetiştirebilmek önemli olan bir durum söz konusu jandarma ve polislik hizmetini bitiren bir kişi zaten ÖGG kimlik kartı ile herhangi bir porjode mudur veyahut amir sıfatıyla göreve başlıyabilir bunda sıkıntı yok 2 yıl önlisans ekleyip dışarıdanda 4 yıl tamamlayabilirsen piyasadaki bir çok müdürden daha iyi olursun diğer arkadaşlar ne dediğimi anladı sanırsam…

Dğer saygı değer arkadaşlarımız elbet bir gun bizleri kaale almak durumunda kalacaklar bunun ötesi yok yeterki sizşler mesleklerinize sahip çıkın hedefinizi yuksek tutun bu böyle gitmez gidemez sadece şirketlerin veya başkalarının bizim sırtımızdan para kazanma yeri değil bizlerinde söz hakkı olacak elbette çürük elmalar olacaktır onlarıda bizler eleyeceğiz.

SaygıLarımla….

özel güvenlik okumaya niyettim vardı ama bu kadar olumsuz yorumdan sonra bu bölümü okumaktan vazgeçtim okuyan arkadaşlara başarılar:)

bende bu sene mezun oluyorum ama sanmıyorum iş bulabileceğim silahlı çalışma sertifika hakkını kazandım ama çıkışımı almadan alamıyorum bu belgeyi güzel geçen 2 senenin ardından abartıldığı gibi bir bölüm olmadığını açık ve net sölemek istiyorum.inşallah hakkımda hayırlısı olur ama pek çok geçen seneden mezun olan arkadaşım halen işsiz işi olnalrda normal 3 ay eğitim alan ö.g.g.farklı değil tercih yapmadan önce düşünün derim boşuna emek ve zaman açısından tşkler….

ARKADAŞLar bnde bu bölümü yazmayı düşünüyorum ama okuduğum kadarıyla sağlık raporu falan diyorsunuz. bnde cilt problemi var yani küçük sivilce gibi şeler çıkıyor. geciyor izleri bazen kalıyo bazen kalmıyor. bu sağlık raporda bu sorunum problem olurmu ? lütfen orada okuyan biri cvplarsa sevinirim

merhaba arkadaşlar, polis meslek yüksek okulu mezunu polis memuruyum,özel güvenlik ve koruma bölümü aöf okumak istiyorum,ayrıca (4yıllık)işletme bölümü mezunuyum.ileride ne gibi faydası olur bana , bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim.sizin çalıştıgınız şirketlerde benim konumumdaki çalışanlar,ne kadar maaş alıyor.

unuttugum bir nokta,emekli olduktan sonra güvenlik şirketi açabiliyormuyuz.bu diploma ile ,okuyan arkadaşlar sizin önerileriniz benim için önemli…

Yorumlara baktımda olumlu olumsuz herkez görüşlerini ortaya koymuş.Benim görüş olumsuz yazan Arkadaşlara ve diyeceğim odurki bu sektör daha çok yeni ve bu bölümü okuyacak arkadaşlar önecelikle şunu bilinki şuan değil ama önü açık bir sektör ilerde mutlaka yeni düzenlemeler yeni yasalar gelecektir bu şekilde ilerlemesi imkansız.Mutlaka yeni yasalar ve yeni haklar gelecektir bunun üniversitesini okuyanlara bende bu bölümü tercih ettim bekliyorum umarım çıkar.Saygılar…

ya ben bu sene kazandm neler gereklı kayıt ıcın bulamıyorum ınt .den tam olarak ve cogu kısıden kadın olanlar ıcın ımkan az dıye duydum bole bıse varmı bıde polıslık dekı falan gbı vucuttakı ızlere falan bakılıyormu cvp verrsenz sevınırımm

bide silahlı ve silahsız nasıl oluyor okulu bıtırdıkten sonramı sılahlı olunablıyo yoksa onceden demı lutfen bılgı verın

tercihlerde gaziantep oğuzelim myo (i.ö) geldi boy sıkıntısı yok sporum iyi pc ve ing sertifikam da var sizce ne yapmalıyım

kou 2011 güvenlik mezunuyum.bikaç aylık kurs sonucu güwenlik sertifikası alanlarla bu bölümü okuyanlar arasında hiç fark yok.tawsiye etmem.boşuna zaman ve boşa harcanan emekten başka bişey degl

mrb arkadaslar bende bu yıl herekeyi myo kazandım bu işi gercekten yapmak istiyorum ama yükselme sansının az oldugunu söyleyen arkadaslar var ben boksörüm türkiye ikinciligim var sizce bu bana bi avantaj saglar mı yardımcı olursanız sevinirim tşkrler….

arkadaşlar 2007 senesi kocaeli üniversitesi özel güvenlik ve koruma bölümü mezunuyum.Üzülerek söylüyorum ama özel sektörde 3 ay eğitim alanlardan hiç bir farkımız yok tek farkımız onlardan 1 yıl 9 ay daha fazla eğitim görmemiz yasa bizi korumuyor devlet bile bünyesine hala çoğunlukla özel şirketten kimlik alanları alıyor boşuna okumuşum, öyle bize anlattıkları gibi bir bölüm değil çoğu bölüm gibi fasa fiso bi bölüm boşuna okumayın gidin bi şirketten alın eğer okumayı çok istiyorsanız da aöf de okuyun boş yere o kadar masrafa gerek yok. Ayrıca okul mezunlarının amir olarak işe başladığı da tamamen yalan ben devlet hastanesinde normal görevli olarak çalışıyorum amirimde LİSE mezunu 🙂

arkadaşlar bende malatya meslek yüksek okulundan bu sene mezun oldum iş alımı hiç yok adam lise mezunu arıyor üniversite mezununun hiç bi avantajı yok belki ilerde bir yasa olursa olur yoksa boş bir bölüm sırf üniv okumak için okunulan bir bölüm geleceği yok yani:)ama tabi burda okuyan arkadaşlara sesleniyorum eğitimin boşu olmaz illaki bir yerde faydasını göreceğiz geleceğin meslekleri arsında ilk başta emniyet geliyor ve bu işde bize düşüyor

of yaaa ben yenı haberdar oldum boylesı bır bolumdenn….ama yazılanlar hıc ıc acıcı degıl…..okumının kımseye zararı olmaz…13 ocakta son gundu ben gıremedım form tarıhını kacrdum cokk uzgunum cokkkk… seneye kesın grmeyı dusunuyorm…..lutfen her onun gelen bu meslegı secmesın,artık sevdgınız basarılı olabılıcegnz mesleklerı secın yaa,o yuzden onune geeln dolmuş bu sektoree yaaa paldr kuldr calışıyor,o yuzden bun kadr berbat drumdaa bı ılerlemede kaydedılemıyor……keske ıkı yıl degılde 4 yıllık guvenlık koruma bolumlerı acılsa daha gzl olcak tabıkı bunda cok uzuldm dogrusu…

arkadaşlar ben bu yıl kocaeli hereke ö.g.k. bölümünü kazandım ya ben bu bölümü okuyunca ne olur boşta kalırmıyım? silah sertifikası alınıo mu?

ARKADASLAR BEN BUSENE O.Z.K YI KAZANDIM BU OKULU OKUYACAGIZ PEKI KURSTAN GELENLERLE FARKIMIZ VARMI CEVAP YAZIN LUTFEN

beyler bu soruma lütfen cevap verin açık öğretimden bu bölümü yazdım sağlık raporu için para alıyor mu devlet hastahanesi ? dahga önce kayıt yaptıran biri yazabilir mi lütfen.

NERDESİNİZ BE :=) HAAAAHAAA yıl olmuş 2016 kaç sene olmus degısen bısey yok

Yorum Yazın

(gerekli)

(gerekli)


Adana masaj salonu